La
Direcció de la Policia Local assegura una millora en la gestió
d'incidents i una resposta més ràpida dels serveis d'emergències
La
plataforma assegura la guarda i custòdia de tota la informació
registrada durant un període de dos anys.
Almussafes s'ha convertit en el primer
poble de tota la comarca de la Ribera i en el seté municipi de la
Comunitat Valenciana a ampliar la plataforma tecnològica Coordcom G5
per a la gestió d'emergències del 112, amb la incorporació de la gestió de ràdio digital i recursos propis integrats,
amb l'objectiu d'optimitzar els serveis d'emergències amb una
millor coordinació i eficàcia, assegurar-se una interactuació
efectiva amb la persona que comunica l'incident al telèfon
d'Emergències 112 i gestionar els recursos propis.
El
sistema, sufragat i instal·lat des de la Conselleria de Governació
de la Generalitat, és capaç de servir com a sala de comunicacions
integral, ja que gestiona des dels seus terminals la recepció de
telefonades, les comunicacions de ràdio de tots els serveis
d'emergència (Policia Local i Nacional, Bombers, i coordinació
d'emergència, Sanitat, Guàrdia Civil, Sanitat…) i la gestió de
les distintes unitats davant d'una situació d'emergència o
intervenció.
En
concret, sobre un dels tres monitors instal·lats en les dependències
policials d'Almussafes es visualitza la cartografia del municipi -
tant del nucli urbà, com dels polígons i terme industrial - en què
es reflectix la situació de la persona que requerix del servei, la
localització i distribució de les unitats operatives i la
disponibilitat dels recursos, al mateix temps que permet conéixer en
temps real la seua localització i la càrrega de treball que cada
una d'elles es trobe suportant.
“Comptem ja amb l'última tecnologia
en matèria de Seguretat i Emergències, un centre de transmissions
que serà atés per agents del nostre Departament Policial que han
rebut la corresponent formació per part dels tècnics de la
Generalitat, un fet que sens dubte repercutirà molt positivament en
el camp de la nostra seguretat ciutadana”, explica el regidor
delegat, Carles Grancha.
El
sistema va requerint dades a mesura que es va gestionant l'incident i,
una vegada conclòs, genera un informe sense necessitat que
els agents o unitats intervinents hagen de realitzar-ho amb
posterioritat, per la qual cosa agilitza tot el procés.
Amb
la nova aplicació d'aquest potent sistema de gestió integral
d'emergències, la Direcció Policial d'Almussafes complix els
preceptes establits en l'article 52 de la Llei 13/2010, de 23 de
novembre de Protecció Civil i Gestió d'Emergències, que establix
com a telèfon únic d'emergències el 112, i indica que els serveis
essencials atendran amb rapidesa, eficàcia i eficiència les
sol·licituds d'activació que es realitzen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada