“El
desinterès de l’Ajuntament d’Algemesí per implantar
l’administració electrònica i per facilitar la vida als ciutadans
és total”.
Segons explica el portaveu municipal
de Més Algemesí, Josep Bermudez, malgrat complir els mínims
indicats per la llei 11/2007 i disposar de l’Oficina Virtual
l´Ajuntament d´Algemesí no se n'ha impulsat l'ús. A data 30 de
setembre, dels 17.960 registres d’entrada presencials sols
s’han presentat 37 registres d’entrada telemàtics, la qual cosa
significa que sols un 0’2% dels registres d’entrada han estat
telemàtics, és a dir 2 de cada mil.
Pel
que fa als registres d’eixida 9.887 han estat presencials i 9 han
estat telemàtics, la qual cosa representa un 0’09%. En el cas dels
registres d’entrada telemàtics s’han registrat 5 usuaris
diferents dels sistema, 4 que han presentat una única instància, i
un altre usuari, el portaveu de MÉS ALGEMESÍ, ha presentat 33
escrits relacionats amb l’activitat política municipal. Això
significa que sols quatre ciutadans particulars han presentat durant
el que va de 2012 quatre escrits (un 0’02%% dels escrits). Els
registres d’eixida han estat tot adreçats a la mateixa persona, al
portaveu d’aquest grup
L’equip
de govern sols manté oberta l’Oficina Virtual perquè l’obliga
la llei 11/2007, però no té cap interés en la seua implantació.
Està oficialment operativa des del dia 1 de gener de 2011, però enguany serà un any de proves i ajustos.
Segons Bermúdez, resulta cridaner que
un ajuntament que es gasta 350.000€ en mitjans de comunicació no
difonga l’existència d’aquest servei que facilita la vida als
ciutadans. “Aquest equip de govern utilitza tant el Butlletí
d’Informació Municipal com la TV Local per a difondre les grans
obres i inversions que fan, per a fer-se autopropaganda, per a eixir
contínuament en la televisió, però no per a difondre aquells
serveis que poden millorar el dia a dia de la ciutadania”.
El
portaveu de Més Algemesí afirma que “l’Ajuntament d’Algemesí
és una ajuntament que ha perdut el tren de la modernitat perquè els
polítics que el gestionen no han apostat per la administració
electrònica malgrat tenir personal suficientment qualificat per a
desenvolupar-la”.
El
ciutadà d’Algemesí no pot pràcticament pagar els seus rebuts o
taxes on-line, ni imprimir-se els impresos d’autoliquidació per
anar al banc. A Algemesí ara sols es poden pagar 2 o 3
autoliquidacions, per a la resta cal desplaçar-se a l’Ajuntament. Tampoc
pot obtenir cap certificat o volant d’empadronament vàlid on-line,
tal i com sí es possible en Alzira o Sueca.
Bermúdez
explica que els tràmits que podem fer els ciutadans d’Algemesí
on-line són més bé escassos i contrasta amb altres ajuntaments
propers en els qual es poden fer quasi tots els tràmits online.
Caldria, a més, com han fet altres
ajuntaments, impulsar l’ús de la factura electrònica en la
relació comptable amb els proveïdors o el rebut electrònic de la
nòmina entre els treballadors. Totes aquestes mesures, a més a més,
afavoririen la sostenibilitat en l’àmbit de l’administració
local, ha explicat Josep Bermúdez.
Més
Algemesí va a presentar per al proper plenari una moció per tal que
l’Ajuntament done a conèixer l’administració electrònica, per
a que canvie o millore la plataforma existent, per a que facilite el
seu ús, per a que amplie els tràmits que es puguen fer en l’oficina
virtual, per a que faça possible el pagament online de totes les
autoliquidacions i per a que impulse i promocione la factura
electrònica entre els seus proveïdors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada