![]() |
Philippe Genty amb els seus Viatgers immòbils, Foto: Jordi Piris |
La
capacitat de convocatòria del festival valencià s'ha repetit aquest
setembre després de la seua aposta per mantenir una programació
internacional i de qualitat accessible a tots els públics i
butxaques.
![]() |
Gardi Hutter |
Prop
de 20.000 espectadors s'han donat cita en la 23a edició de la Mostra
Internacional de MIM, iniciada el passat dimecres 12 amb una classe
magistral de la prestigiosa clown suïssa Gardi Hutter i que posà aquest
diumenge el seu punt i final amb una selecció de millor circ
valencià. El festival, que enguany s'ha articulat sota el leit
motive “One man show /One woman show”, està organitzat i
patrocinat per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sueca,
Teatres de la Generalitat Valenciana i Fundació Bancaixa, i compta
amb el suport i subvenció del INAEM-Ministeri de Cultura,
SARC-Diputació de València i d'una desena d'empreses i
institucions.
Del
balanç d'aquesta edició, Abel Guarinós, director del MIM, destaca
que “a pesar de la incertesa econòmica en la qual estem sumits
mig món, el festival no ha volgut retallar la qualitat artística de
les propostes amb la intenció de seguir emocionant al seu públic, i
el públic ha respost amb una presència massiva pels carrers,
teatres i places, i amb el seu aplaudiment a les companyies, que
també han realitzat algun que altre esforç molt d'agrair per a
formar part de la programació 2012”.
Foto: Jordi Piris |
Públic i companyies, assenyala el
director, “comparteixen un mateix desig, i això impulsa a les
institucions a seguir apostant per un festival que promou l'exhibició
de la creació escènica contemporània fonamentalment gestual”.
Potser, matisa Guarinos, una de les accions de l'organització del
festival que ha col·laborat en aquest èxit de públic ha estat “el
manteniment dels preus populars” i, fins i tot, “la reducció
d'un simbòlic euro” en les funcions del Teatre Bernat i Baldoví. “Tot
per l'espectador però amb l'espectador”, i això, conclou el
director del festival, “confirma la continuïtat del festival”.
Les
cinc intenses jornades teatrals d'aquesta edició han estat marcades
pel cartell de “localitats esgotades” en alguns espectacles, com
ha estat el cas del muntatge de la Monda Lironda, Mamà Natura,
dirigit a bebés de més de nou mesos i xiquets de fins a 5 anys, o
la proposta de la companyia Res de Res titulada Remor. Tot i això,
els espectacles més multitudinaris van ser els plats forts del
festival, que van arribar A Sueca de la mà del francès Philippe
Genty, l'italià Paolo Nani i la suïssa Gardi Hutter. Una de les
sorpreses d'aquest any ha estat la massiva resposta als espectacles
de carrer, com es va fer visible amb el Tam Tam de Maduixa Teatre,
que va omplir d'espectadors i va col·lapsar durant les seues
representacions la principal artèria de la ciutat.
En
la programació d'enguany, els espectadors del MIM han pogut
viatjar pels paisatges onírics creats per la companyia francesa de
Philippe Genty amb els seus Viatgers immòbils; reviure les histories
tancades en la cel·la d'una antiga presó de Palma, recreades per
Res de Res en un cub de 12m quadrats, instal·lat en l'Ateneu Sueco
del Socorro, en el qual es va desenvolupar Remor; conèixer les
aventures d'una Juana de Arco en clau de clown encarnada per la
prestigiosa artista suïssa Gardi Hutter; o submergir-se en les
diferents interpretacions escèniques i gestuals que pot tenir un
mateix text com ens va demostrar en el Bernat i Baldoví el guardonat
clown italià Paolo Nani amb la representació de La Carta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada