La Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives de la Mancomunitat de la Ribera Alta (UPCCA), en col·laboració amb la Junta Central de Confraries de l'Alcúdia i l'Ajuntament d'aquesta localitat, ha iniciat una campanya de sensibilització del consum d'alcohol durant la Setmana Santa, que es repetirà en altres festivitats i en altres localitats. Amb el lema “Que les festes no siguen l'excusa” es distribuiran tres tipus de cartells pels locals de les confraries de la localitat amb la finalitat de sensibilitzar i conscienciar els jóvens sobre l'abús en el consum d'alcohol. A més, la campanya també va destinada a evitar la iniciació precoç dels menors d'edat, que veuen en aquestes celebracions una justificació per a començar a beure a causa de la tolerància social i familiar.
Segons els tècnics de la UPCCA de la Mancomunitat, la pressió de grup, la permisivitat social del consum d'alcohol i la manca d'assertivitat a edats primerenques afavoreixen que la conducta es repetisca i es normalitze.
Les xifres són clares, el percentatge del consum experimental d'alcohol en els jóvens de 12-19 anys és del 77,9% i l'edat mitjana d'inici de consum d'aquesta substància es troba al voltant dels 13,4 anys (EDADES, 2009).
Al final d'aquestes festes de Pasqua, la UPCCA valorarà l'impacte de la campanya per a poder traslladar-la a altres festivitats i adaptar-la a altres municipis de la comarca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada