dimecres, 16 de maig del 2012

L’AJUNTAMENT DE CULLERA ACUMULA 9 PROCEDIMENTS JUDICIALS DES DE L’EXECUCIÓ DEL PAI DEL PRR-5




Les pèrdues de l’urbanitzador ascendixen a 1.480.000 euros

L’alcalde ens amenaça i coacciona d’executar l’aval que tenim depositat". 

L’Ajuntament que presidix Ernesto Sanjuan acumula contenciosos administratius per diverses causes des de l’aprovació del projecte d’urbanització del sector PRR-5.
A més, dels procediments judicials l’Ajuntament haurà de pagar 4,5 milions a Ferrovial, que ja va denunciar l’Ajuntament, per impagament de la construció del pont de la Bega, més 1,5 milions en concepte d’interessos.
Segons explica l’agent urbanitzador José Luis Mur, l’any 2003 presentaren el projecte d’urbanització i des d'aleshores han vist  com el ritme d’aprovació de l’Ajuntament és mes lent que les pròpies execucions. El projecte del 2003 s’aprova al març de 2005.
El projecte d’urbanització del P.A.I. s’ha vist afectat per continus canvis des del seu origen, així les instal·lacions elèctriques han patit contínues modificacions fins a l’autorització municipal que acumula 2 anys de retard. Segons indiquen els agents urbanitzadors, “Iberdrola ha realitzat canvis que han obligat a modificar la col·locació de pals, els permisos de la qual  s'havien de sol·licitar a l’Ajuntament de Cullera”.



Altra de les modificacions que han afectat els agents urbanitzadors, i per la qual  s’han vist obligats a realitzar canvis en tres ocasions, ha sigut la rotonda del pont.

Segons explica José Luis Mur, “el primer projecte ja va tindre una modificació. Hi ha una rotonda que presenta una inclinació i sol·licitàrem a l’Ajuntament que donara una solució al problema l’any 2008. Des d’eixa data, cada resposta de l’Ajuntament ha sigut diferent de l’anterior, fins que al gener de 2011 va donar una autorització definitiva”.
Els agents urbanitzadors presentaren al novembre de 2011 la certificació final d’obra, amb el detall de les unitats executades realment i les projectades,  com  també la certificació de les reparacions efectuades en la urbanització perquè s'havien trencat algunes infraestructures.
Segons explica l’agent urbanitzador, “faltava la part elèctrica, per la qual cosa no podíem executar les obres i vam haver de tancar i posar un vigilant”.
El 25 de juliol de 2007 l’agent urbanitzador rep una orde de l’alcaldia per a procedir a l’obertura de vials i dóna un termini de 48 hores. L’obra estava tancada i vigilada per un  servei de seguretat.
Segons explica Mur, L’ajuntament va posar en funcionament la urbanització que teníem acabada. “Per a nosaltres això era una recepció d’obra i per tant plantegem un contenciós administratiu i aconseguim una sentència favorable al novembre de l’any passat. La urbanització està  per tant finalitzada i entregada al juliol de 2008”.

Durant quatre anys els agents urbanitzadors han presentat 46 escrits sobre el deteriorament de la urbanització que ha afectat papereres, jardins, parc infantil i altres serveis que en alguns casos , fins i tot han desaparegut. Segons expliquen, “no havíem rebut cap contestació de l’Ajuntament i, posteriorment ens diu  que l’obra és nostra fins que no haja sigut rebuda i que tenim l’obligació de reposar els fanals, les papereres, etc.
Les perdudes de l’urbanitzador per l’execució del PAI ascendixen a la quantitat de 1.480.000 euros que segons explica, des del primer moment havia indicat a l’Ajuntament que hi havia modificacions en el procés d’urbanització i per tant exigix el pagament de les despeses generades per aquestes contínues modificacions.
Respecte al projecte de subministrament elèctric els agents urbanitzadors han explicat que han aconseguit que Iberdrola el  recepcione però amb perdudes d’1 milió i mig per a la UTE (quatre modificacions del pla parcial i el subministrament elèctric)
Segons expliquen els agents afectats, l’Ajuntament pretén que l’urbanitzador assumisca el pagament de la concessió. “El conveni diu que nosaltres hem de pagar la legalització de les instal·lacions però no la concessió. Això estava fora del projecte d’urbanització. Nosaltres hem de pagar l’autorització i Iberdrola l’explotació”.
Per tot açò, els agents urbanitzadors no és estan d’acord amb les respostes de l’Ajuntament ja que hi ha una sentència que planteja que la urbanització està entregada i que les despeses de manteniment a partir de l'any 2008 són a càrrec de l’Ajuntament.
Segons han explicat els agents afectats, totes les reparacions i modificacions del projecte han presentat una quantificació final d’obra amb un increment de 1.800.000 euros. “L’execució de l’obra és fa per l’Ajuntament i per particulars, però la gestió és publica. L’agent urbanitzador és un col·laborador de l’Ajuntament i ací pareix que no siga un col·laborador sinó un enemic”.

Procediments judicials

Ara com ara,  hi ha diversos contenciosos entre l’urbanitzador i l’Ajuntament que es poden veure augmentats en nombre.
L’Ajuntamentde de Cullera acumula 9 procediments judicials per diferents causes des que es firmà el conveni que estipulava una quantitat tancada com a límit i  que no es podria sobrepassar i que ha afectat l’agent urbanitzador.
José Luis Mur i Joaquín Margalló 
Hi ha procediment al jutjat 6 de Sueca contra l’agent urbanitzador per la tardança en l’execució de les obres. Un altre procediment en què els propietaris denuncien la mala urbanització i demanen la suspensió de la certificació de les obres. Un altre procediment en 2009 per recepció parcial i pagament dels danys. Aquesta última sentència la recorre l’Ajuntament basant-se en el fet que no s’havia demanat la recepció. Un altre recurs demanda a l’Ajuntament i a l’agent urbanitzador per no acabar les obres en el termini de tres anys. Aquest darrer recurs està pendent perquè l’agent urbanitzador justifica que no és responsable de la tardança en l’entrega,  a causa de les contínues modificacions del pla urbanístic de l’Ajuntament. Un altre Recurs pendent correspon a la xarxa de baixa tensió. Un altre recurs és  contra l’Ajuntament, en el qual els 36 propietaris demanen la suspensió de la certificació d’obres que s’han demorat més de dos anys i que ha suposat una perduda de 157.000 euros.
Segons expliquen els afectats, es demana a l’Ajuntament que faça la liquidació i aquest es nega a pronunciar-se. Ara estan pendents de presentar una nova demanda per la denegació de danys. “A la vista d’açò no hi ha una altra alternativa que acudir a la via judicial. No hem trobat mai un Ajuntament que faça esta activitat contra l’agent urbanitzador”. L’alcalde ens amenaça i coacciona d’executar l’aval que tenim depositat. Ens té acostumats a utilitzar eixe sistema. Si la sentència ens és favorable, nosaltres anirem per la via penal contra l’Ajuntament”. “Açò s’ha allargat molt i és una situació complicada perquè l’empresa té problemes econòmics i els urbanitzadors també. Tindrem perdudes substancials. Per a nosaltres ha sigut una ruïna”.

Resum cronològic

1 d’octubre de 1999
Aprovació i homologació del pla parcial del sector PRR-5, que es dividix  en dos unitats d’execució (5.1 i 5.2)
1 de desembre de 1999
Adjudicació del PAI De la UE 5.2- s'exigix la modificació del pla parcial i del projecte d’urbanització.
1 d’abril de 2003
Aprovació de la modificació nº1 del pla parcial i projecte d'urbanització modificat. Exigix noves i distintes condicions.
24 de febrer de 2004.
Aprovació de la modificació nº2 del pla parcial.
25 de gener de 2005
Aprovació de la modificacón nº3 del pla parcial. Increment del nombre de vivendes autoritzades en la parcel·la municipal passant de 44 a 101.
12 de gener de 2006
Escrit d’Iberdrola a l’agent urbanitzador en què s'establixen les condicions a què ha d’ajustar-se el projecte d’urbanització de xarxes elèctriques.
11 de maig de 2006
Aprovació del projecte modificat d’urbanització. Definitiu.
25 de maig de 2006
Firma del conveni regulador per a l’execució de les infraestructures elèctriques amb Iberdrola.
1 de juny de 2006
Petició d’aprovació del projecte de modificació de la xarxa de mitja tensió i dels quatre centres de transformació, que no s’aprovarà fins al 6 d’octubre de 2008 (falta baixa tensió). S’inicia expedient d’aprovació. Compareixen i s’oposen els propietaris. Informe favorable dels tècnics municipals. Petició de l’agent urbanitzador a l’alcaldia, reiterada mensualment, d’aprovació dels projectes presentats.
Abril de 2007
Presentació d’escrits mensuals demanant l’aprovació del projecte d’infraestructures elèctriques presentat l’1 de juny de 2006.
25 de juliol de 2007
Orde de l’alcaldia per a procedir a l’obertura de vials en el termini de 48 hores. Quan es tenia l’obra tancada i vigilada per un servei de seguretat.
8 d’abril de 2008
Es complixen els tres anys des de l’acta de replantejament. I no està aprovat el projecte de mitja tensió
6 d’octubre de 2006
Aprovació del projecte modificat d’urbanització. Comprén infraestructures elèctriques “ als efectes de complir amb les exigències d’Iberdrola”.
9 de juny de 2010.
Aprovació del projecte d’urbanització. Infraestructures elèctriques: baixa tensió.
20 d’octubre de 2010.
Resolució de l’Ajuntament autoritzant nou emplaçament del suport C, ja executat a petició d’Iberdrola.
28 de setembre de 2011
Sentència del jutjat nº2 en el recurs 730/2009. Estima petició de tindre per rebudes les obres per acceptació tàcita, en dates 4/08/2007 i 26/07/2008. Apel·lada.
Novembre 2011.
Presentació de la certificació final d’obra, amb el detall de les unitats executades realment i les projectades.
Presentació de la certificació final d’obra i de les reparacions efectuades en la urbanització per ruptures d’infraestructures.
7 de febrer de 2012.
Comprovació de la xarxa de baixa tensió per part d’Iberdrola amb resultat positiu.
1 de març de 2012.
Sol·licitud de recepció d’obres complementàries de les no incloses en la sentència 421/2011.
3 d’abril de 2012.
Escrit de l’Ajuntament comunicant deficiències en les obres d’urbanització.
7 de maig de 2012
Escrit de contestació sobre les deficiències detectades pels tècnics municipals.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada