Les
pèrdues de l’urbanitzador ascendixen a 1.480.000 euros
“L’alcalde
ens amenaça i coacciona d’executar l’aval que tenim depositat".
L’Ajuntament
que presidix Ernesto Sanjuan acumula contenciosos administratius per
diverses causes des de l’aprovació del projecte d’urbanització
del sector PRR-5.
A
més, dels procediments judicials l’Ajuntament haurà de pagar
4,5 milions a Ferrovial, que ja va denunciar l’Ajuntament, per
impagament de la construció del pont de la Bega, més 1,5 milions en
concepte d’interessos.
Segons
explica l’agent urbanitzador José Luis Mur, l’any 2003 presentaren
el projecte d’urbanització i des d'aleshores han vist com el ritme d’aprovació
de l’Ajuntament és mes lent que les pròpies execucions. El
projecte del 2003 s’aprova al març de 2005.
El
projecte d’urbanització del P.A.I. s’ha vist afectat per
continus canvis des del seu origen, així les instal·lacions
elèctriques han patit contínues modificacions fins a l’autorització
municipal que acumula 2 anys de retard. Segons indiquen els agents
urbanitzadors, “Iberdrola ha realitzat canvis que han obligat a
modificar la col·locació de pals, els permisos de la qual s'havien de sol·licitar a l’Ajuntament de Cullera”.
Altra
de les modificacions que han afectat els agents urbanitzadors, i per la qual
s’han vist obligats a realitzar canvis en tres ocasions, ha sigut
la rotonda del pont.
Segons
explica José Luis Mur, “el primer projecte ja va tindre una
modificació. Hi ha una rotonda que presenta una inclinació i
sol·licitàrem a l’Ajuntament que donara una solució al problema
l’any 2008. Des d’eixa data, cada resposta de l’Ajuntament ha
sigut diferent de l’anterior, fins que al gener de 2011 va donar
una autorització definitiva”.
Els
agents urbanitzadors presentaren al novembre de 2011 la certificació
final d’obra, amb el detall de les unitats executades realment i
les projectades, com també la certificació de les reparacions efectuades
en la urbanització perquè s'havien trencat algunes infraestructures.
Segons
explica l’agent urbanitzador, “faltava la part elèctrica, per la qual cosa no podíem executar les obres i vam haver de tancar i posar un
vigilant”.
El
25 de juliol de 2007 l’agent urbanitzador rep una orde de
l’alcaldia per a procedir a l’obertura de vials i dóna un
termini de 48 hores. L’obra estava tancada i vigilada per un servei
de seguretat.
Segons
explica Mur, L’ajuntament va posar en funcionament la urbanització
que teníem acabada. “Per a nosaltres això era una recepció
d’obra i per tant plantegem un contenciós administratiu i aconseguim una
sentència favorable al novembre de l’any passat. La urbanització
està per tant finalitzada i entregada al juliol de 2008”.
Durant
quatre anys els agents urbanitzadors han presentat 46 escrits sobre
el deteriorament de la urbanització que ha afectat papereres,
jardins, parc infantil i altres serveis que en alguns casos , fins i tot han
desaparegut. Segons expliquen, “no havíem rebut cap contestació de
l’Ajuntament i, posteriorment ens diu que l’obra és nostra
fins que no haja sigut rebuda i que tenim l’obligació de reposar
els fanals, les papereres, etc.
Les
perdudes de l’urbanitzador per l’execució del PAI ascendixen
a la quantitat de 1.480.000 euros que segons explica, des del primer
moment havia indicat a l’Ajuntament que hi havia modificacions en el
procés d’urbanització i per tant exigix el pagament de les despeses generades per aquestes contínues modificacions.
Respecte
al projecte de subministrament elèctric els agents urbanitzadors han
explicat que han aconseguit que Iberdrola el recepcione però amb
perdudes d’1 milió i mig per a la UTE (quatre modificacions del
pla parcial i el subministrament elèctric)
Segons
expliquen els agents afectats, l’Ajuntament pretén que
l’urbanitzador assumisca el pagament de la concessió. “El
conveni diu que nosaltres hem de pagar la legalització de les
instal·lacions però no la concessió. Això estava fora del
projecte d’urbanització. Nosaltres hem de pagar l’autorització
i Iberdrola l’explotació”.
Per
tot açò, els agents urbanitzadors no és estan d’acord amb
les respostes de l’Ajuntament ja que hi ha una sentència que
planteja que la urbanització està entregada i que les despeses de
manteniment a partir de l'any 2008 són a càrrec de l’Ajuntament.
Segons
han explicat els agents afectats, totes les reparacions i
modificacions del projecte han presentat una quantificació final
d’obra amb un increment de 1.800.000 euros. “L’execució de
l’obra és fa per l’Ajuntament i per particulars, però la gestió
és publica. L’agent urbanitzador és un col·laborador de
l’Ajuntament i ací pareix que no siga un col·laborador sinó un
enemic”.
Procediments
judicials
Ara com ara, hi ha diversos contenciosos entre l’urbanitzador i l’Ajuntament que es poden veure augmentats en nombre.
L’Ajuntamentde
de Cullera acumula 9 procediments judicials per diferents causes des
que es firmà el conveni que estipulava una quantitat tancada com a límit i que no es podria sobrepassar i que ha afectat l’agent
urbanitzador.
José Luis Mur i Joaquín Margalló |
Hi
ha procediment al jutjat 6 de Sueca contra l’agent urbanitzador
per la tardança en l’execució de les obres. Un altre procediment
en què els propietaris denuncien la mala urbanització i demanen la
suspensió de la certificació de les obres. Un altre procediment en
2009 per recepció parcial i pagament dels danys. Aquesta última sentència la
recorre l’Ajuntament basant-se en el fet que no s’havia demanat la
recepció. Un altre recurs demanda a l’Ajuntament i a l’agent
urbanitzador per no acabar les obres en el termini de tres anys. Aquest darrer
recurs està pendent perquè l’agent urbanitzador justifica que no
és responsable de la tardança en l’entrega, a causa de les
contínues modificacions del pla urbanístic de l’Ajuntament. Un
altre Recurs pendent correspon a la xarxa de baixa tensió. Un altre recurs és
contra l’Ajuntament, en el qual els 36 propietaris demanen la
suspensió de la certificació d’obres que s’han demorat més de
dos anys i que ha suposat una perduda de 157.000 euros.
Segons
expliquen els afectats, es demana a l’Ajuntament que faça la
liquidació i aquest es nega a pronunciar-se. Ara estan pendents de
presentar una nova demanda per la denegació de danys. “A la vista
d’açò no hi ha una altra alternativa que acudir a la via
judicial. No hem trobat mai un Ajuntament que faça esta activitat
contra l’agent urbanitzador”. L’alcalde ens amenaça i
coacciona d’executar l’aval que tenim depositat. Ens té
acostumats a utilitzar eixe sistema. Si la sentència ens és
favorable, nosaltres anirem per la via penal contra l’Ajuntament”.
“Açò s’ha allargat molt i és una situació complicada perquè
l’empresa té problemes econòmics i els urbanitzadors també.
Tindrem perdudes substancials. Per a nosaltres ha sigut una ruïna”.
Resum
cronològic
1
d’octubre de 1999
Aprovació
i homologació del pla parcial del sector PRR-5, que es dividix
en dos unitats d’execució (5.1 i 5.2)
1
de desembre de 1999
Adjudicació
del PAI De la UE 5.2- s'exigix la modificació del pla parcial i del
projecte d’urbanització.
1
d’abril de 2003
Aprovació
de la modificació nº1 del pla parcial i projecte d'urbanització
modificat. Exigix noves i distintes condicions.
24
de febrer de 2004.
Aprovació
de la modificació nº2 del pla parcial.
25
de gener de 2005
Aprovació
de la modificacón nº3 del pla parcial. Increment del nombre de
vivendes autoritzades en la parcel·la municipal passant de 44 a 101.
12
de gener de 2006
Escrit
d’Iberdrola a l’agent urbanitzador en què s'establixen les condicions a què
ha d’ajustar-se el projecte d’urbanització de xarxes
elèctriques.
11
de maig de 2006
Aprovació
del projecte modificat d’urbanització. Definitiu.
25
de maig de 2006
Firma
del conveni regulador per a l’execució de les infraestructures
elèctriques amb Iberdrola.
1
de juny de 2006
Petició
d’aprovació del projecte de modificació de la xarxa de mitja
tensió i dels quatre centres de transformació, que no s’aprovarà
fins al 6 d’octubre de 2008 (falta baixa tensió). S’inicia
expedient d’aprovació. Compareixen i s’oposen els propietaris.
Informe favorable dels tècnics municipals. Petició de l’agent
urbanitzador a l’alcaldia, reiterada mensualment, d’aprovació
dels projectes presentats.
Abril
de 2007
Presentació
d’escrits mensuals demanant l’aprovació del projecte
d’infraestructures elèctriques presentat l’1 de juny de 2006.
25
de juliol de 2007
Orde
de l’alcaldia per a procedir a l’obertura de vials en el termini
de 48 hores. Quan es tenia l’obra tancada i vigilada per un servei
de seguretat.
8
d’abril de 2008
Es
complixen els tres anys des de l’acta de replantejament. I no està
aprovat el projecte de mitja tensió
6
d’octubre de 2006
Aprovació
del projecte modificat d’urbanització. Comprén infraestructures
elèctriques “ als efectes de complir amb les exigències
d’Iberdrola”.
9
de juny de 2010.
Aprovació
del projecte d’urbanització. Infraestructures elèctriques: baixa
tensió.
20
d’octubre de 2010.
Resolució
de l’Ajuntament autoritzant nou emplaçament del suport C, ja
executat a petició d’Iberdrola.
28
de setembre de 2011
Sentència
del jutjat nº2 en el recurs 730/2009. Estima petició de tindre per
rebudes les obres per acceptació tàcita, en dates 4/08/2007 i
26/07/2008. Apel·lada.
Novembre
2011.
Presentació
de la certificació final d’obra, amb el detall de les unitats
executades realment i les projectades.
Presentació
de la certificació final d’obra i de les reparacions efectuades en
la urbanització per ruptures d’infraestructures.
7
de febrer de 2012.
Comprovació
de la xarxa de baixa tensió per part d’Iberdrola amb resultat
positiu.
1
de març de 2012.
Sol·licitud
de recepció d’obres complementàries de les no incloses en la
sentència 421/2011.
3
d’abril de 2012.
Escrit
de l’Ajuntament comunicant deficiències en les obres
d’urbanització.
7
de maig de 2012
Escrit
de contestació sobre les deficiències detectades pels tècnics
municipals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada