El
personal mancomunat s’encarrega d’elaborar l’Informe Social i
la Proposta Individual d’Atenció dels sol·licitants dependents,
així com de tramitar el procés administratiu
La
Mancomunitat de la Ribera Alta ha començat a oferir esta setmana el
nou Servici d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, una
vegada que la Conselleria de Benestar Social ha designat l’entitat
com a capçalera per a la prestació d’este servici en els
municipis de Montroi, Montserrat i Real.
Així,
la Mancomunitat s’encarregarà de gestionar els expedients
relacionats amb la Llei de la Dependència, en concret, les
sol·licituds d’ajudes assistencials i econòmiques corresponents i
l’elaboració de l’Informe Social, document previ a la valoració
de la situació de dependència que efectuen els tècnics de la
Conselleria de Benestar Social, i de la Proposta Individual d’Atenció
dels dependents a qui se’ls concedix la prestació, que pot ser
econòmica o assistencial.
El
president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Cristóbal García,
valora molt positivament este servici perquè permet als ajuntaments
disposar d’una atenció ciutadana de proximitat i de qualitat
dirigida als sol·licitants de les ajudes de la dependència, els
quals poden comptar amb l’assistència de personal qualificat en
tot el procés de sol·licitud.
Este
nou Servici d’Atenció a Persones en Situació de Dependència de
la Mancomunitat se suma a altres servicis socials que ja presta l’ens
comarcal, com els Servicis Socials de base (en huit municipis) de la
Ribera Alta, el Servici Especialitzat d’Atenció a les Famílies i
la Infància SEAFI (en vint-i-dos municipis) i la Unitat de Prevenció
de Conductes Addictives (UPCCA) (en dènou municipis).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada