Les
Regidories de Patrimoni i Serveis Municipals de l’Ajuntament de
Sueca han presentat un nou servei d’informació sobre el patrimoni
del municipi a través del telèfon mòbil, gràcies a la
tecnologia del sistema QR. “Des de la Regidoria de Patrimoni volem,
a través d’este nou servei, que els ciutadans coneguen encara
millor tot el valor patrimonial que tenim en Sueca. Per a això, i
aprofitant que des de la Regidoria de Serveis s’havien instal·lat
fa uns mesos, gràcies a una subvenció, uns panells informatius en
els principals edificis del municipi, hem posat en marxa este nou
servei basat en els codis QR”, ha assenyalat el regidor de
Patrimoni, Enrique Vidal.
Els
codis QR «Quick Response» consistixen en un sistema gràfic
bidimensional creat per a accedir a informació, amb capacitat
d’emmagatzemament cent vegades major a la dels codis de barres
tradicionals. S’instal·laran en cada un dels panells informatius
ubicats en els edificis més emblemàtics del municipi, i a través
del mòbil, d’una manera ràpida i senzilla, l’usuari podrà
disposar a l’instant de gran quantitat d’informació, acompanyada
d’una sèrie de fotografies realitzades per Leo Ferrer, Adrián
González, Carlos Laguna, QuimG, Valerià Carabantes, Paco Donderis i
José Mª Sancho. Uns altres dels avantatges per al ciutadà i el
visitant que utilitze este servei, és que el contingut estarà
disponible en cinc idiomes, facilitant així l’accés al turisme
internacional. A més, es podrà accedir a la informació sense
limitacions horàries, les 24 hores del dia.
“Gràcies als tòtems informatius,
el ciutadà obté informació sobre l’edifici en qüestió que
estiga visitant, però és una informació limitada a l’espai del
panell. Ara, a través del codi QR, amb qualsevol telèfon mòbil
podrem obtindre una informació més completa en diversos idiomes;
fotografies de l’interior i l’exterior de l’edifici; sabrem la
ubicació exacta en què ens trobem, gràcies a un mapa que ens
facilitarà, així com la ubicació dels altres edificis emblemàtics
del municipi. A més, podrem consultar també una guia comercial de
Sueca, ja que ens permetrà accedir a la web d’Arrima’t,
oferint-nos tota la informació sobre els productes que es poden
adquirir en els comerços, el contacte, etc. També podrem accedir,
gràcies a este servei, a un llistat de telèfons d’interés, als
quals es podrà cridar directament polsant sobre ells”, ha explicat
la regidora de Serveis Municipals, Pilar Moncho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada