El
plenari de l'Ajuntament de l'Alcúdia aprovà, amb l'abstenció del
PP, 2 mocions relacionades amb Metrovalencia, per una part una moció
de Compromís per l'Alcúdia contra el nou augment de tarifes i per
altra una conjunta de Compromís i el PSOE a favor del manteniment i
millora de la Línia 1.
La
primera critica la pujada desmesurada de les tarifes del transport
públic que s’ha produït a partir de l'1 de setembre. Aquesta és
la segona pujada que es produeix aquest any, ja que l'1 de gener es
van incrementar les tarifes de Metrovalencia per damunt del 5%,
superior a l'augment de l'IPC. A més es va suprimir la targeta jove
mensual que comptava amb una reducció d'un 25% sobre la tarifa
normal.
Ara,
amb l'excusa de l'augment de l'IVA, l'Agencia Valenciana de la
Mobilitat aprova un nou augment, que en el cas de l'Alcúdia,
suposarà respecte al preu de fa tant sols 8 mesos, un augment del
17'8% per al bitllet d'anada i tornada, el 10'3% per al bo de 10
viatges, el 14'6% per a la targeta mensual o el 52'8% per als joves.
A més el canvi arbitrari d'Aeroport de zona B a zona D, suposarà
per als veïns i veïnes de l'Alcúdia un increment del bitllet
senzill d'un 50% i del bitllet d'anada i tornada d'un 64'4%.
Aquests augments van acompanyats d'una
reducció de la qualitat, ja que Ferrocarrils de la Generalitat
Valenciana, en la renovació de la Carta de Serveis de Metrovalència,
rebaixa el compromís de puntualitat del 94% al 90%, el de neteja de
trens i estacions del 100% al 95% i el d'atenció a reclamacions del
100% al 90%.
La
moció demana el manteniment de les anteriors tarifes i, per tant, la
no aplicació de la pujada de l’IVA, així com la recuperació de
la targeta mensual jove amb una reducció del 25% sobre la tarifa
general.
La
segona moció mostra el frontal rebuig municipal a qualsevol nova
decisió de Ferrocarrils de la Generalitat que implique suprimir la
freqüència dels trens diaris en la línia 1 de FGV o, en el pitjor
dels casos, la supressió dels serveis en eixa línia, i insta al
Govern de la Generalitat al manteniment i millora de la línia 1 de
Metrovalencia. Igualment es proposa la creació d’una coordinadora
de pobles afectats per les mesures de FGV que reivindique de manera
conjunta el manteniment i millora de la línia 1.
Les
explicacions donades verbalment per la Conselleria d'Infraestructures
de no contemplar "a dia de hui" el tancament de la línia,
no convencen a l'Alcúdia, que es tem que l'ERO que afectarà a 500
treballadors, quasi la tercera part de la plantilla, portarà
supressions de línies o reducció dràstica dels serveis prestats.
Les afirmacions realitzades per la Consellera, en el sentit de que en
algunes línies es més rendible pagar un taxi, apunten en aquest
sentit.
La
supressió del trenet, suposaria un retorn al segle XIX i
significaria una agressió sense precedents en matèria de transport
públic, deixant al 30% de la població, que no disposa de cotxe
propi, abandonat a la seua sort.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada