Els
actuals subcampions d’Espanya no van poder optar al campionat en la
classe HC16 a l’haver de competir en la classe intersèries
Els
regatistes de Cullera van aconseguir guanyar en la seua classe
aconseguint diverses primeres posicions al llarg dels tres dies de
regata en aigües gallegues.
Segons expliquen els regatistes de
Cullera, “vam tindre la mala sort de no arribar a 10
embarcacions en HobieCat 16 i vam haver de competir en la classe
Intersèries. No vam poder obtindre el títol de Campions d’Espanya,
però ens quedem amb la idea que, de totes maneres, som els campions
en la nostra classe”
Juan
Antonio Llabres, regatista de la Universitat Politècnica de València
i segon classificat en la Classe HC16, explica que “en este cas
no s’obté el títol de Campions d’Espanya pel fet que al no
assistir un mínim de 10 embarcacions del mateix tipus de catamarà
la RFEV no atorga el dit títol. La crisi existent i la distància a
la seu de la regata ha minvat assistència d’esta categoria ja que
les flotes principals estan en la Comunitat Valenciana i Catalunya.
Açò no resta mèrit als guanyadors, Marc Jovani i Rocío Piris que
van véncer els actuals campions de Copa i als anteriors campions
d’Espanya 2011”.
Els
regatistes de l’equip sandiakippas.com/Lcar-2001 del Club Nàutic
de Cullera expliquen que “el camp de regates era molt inestable, hi
havia molts factors a tindre en compte i va ser difícil prendre
decisions, canvis de vent en el recorregut, rolades, marees i el poc
vent feia que els resultats de la regata pogueren variar
radicalment, però vam mantindre sempre bones posicions”.
Cal
destacar que, a pesar d’haver guanyat quatre campionats d’Espanya,
quatre copes d’Espanya i diversos campionats Autonòmics, els
regatistes de Cullera competixen amb una embarcació de més de 13
anys d’antiguitat, amb un considerable desavantatge enfront dels
seus rivals de la classe HC16 i no reben cap tipus de suport de
l’ajuntament de Cullera per a poder assistir a regates o
campionats.
MARC JOVANI I ROCÍO PIRIS |
Segons
expliquen els regatistes de Cullera, “el divendres començàvem amb
vent, en la primera cenyida anàvem els dos fent banda, però a
partir de la primera boia el vent va baixar. A partir d’eixe
moment vam tindre poc vent, rolades, diferències de vent
considerables en les distintes zones del camp de ragates i baixada de
marea. Finalment aconseguim fer tres primers i un tercer i ens
col·locàvem primers en la classificació provisional de la nostra
classe.
Juan
Antonio Llabres, de la Universitat politècnica de València que
optava al campionat en la classe HC 16 ha destacat que ha sigut una
regata marcada pels vents fluixos i les difícils condicions de
corrents per les marees amb què hem hagut de torejar els
participants.
En
la segona jornada de regates no ho van tindre tindre fàcil les
quatre classes de catamarans. A excepció de la Classe A, que va
completar un total de tres proves, la resta van completar dos proves.
Totes les regates es van disputar amb unes condicions d’uns sis
nucs de l’Oest, menys l’última, en la que la intensitat del vent
va arribar a caure fins als quatre nucs.
Segons expliquen els regatistes de la
Ribera, La jornada del dissabte va destacar per la falta de vent,
rolades, i diferents vents en el camp de regates, aconseguim fer
millors eixides i dos segons llocs.
No
van haver-hi canvis respecte a la primera jornada en les generals
d’Intersèries, Dragó i Classe A amb David de Diago liderant la
primera, la tripulació formada per Nicolás Mallo i Víctor Lameiro
la divisió Dragó i Abdón Ibáñez la Classe A. Tot al contrari que
en Formula 18 on els tres primers llocs van canviar per complet amb
els catalans Toni Rivas i Laia Tutzó com a nous líders. A dos punts
els canaris Bernardo Benítez i José Cantero i a quatre Claus Denk i
José Luis Marmolejo.
Tot
apuntava que la jornada final no podria disputar-se per falta de
vent. Passades les dos de la vesprada els més de cent barcos que
s’han donat cita en Sanxenxo (Pontevedra) durant tot el cap de
setmana eixien a l’aigua. Un dia més vent fluix però totes les
classes van poder completar una prova.
La
tercera jornada decidia els que serien els campions d’Espanya en
les distintes classes. els catamarans lluitaven
en un camp de
regates situat enfront de la platja de Caneliñas amb uns cinc nucs
de vent de direcció Sud-oest.
Per
als regatistes de Cullera el diumenge va ser el dia de menys vent,
“va ser el dia més difícil amb un camp de regates ple de pous on
podies quedar-te parat. Havien corrents que feien difícil arribar a
la primera boia”.
Les
quatre divisions –Formula 18, Intersèries, Dragó i Classe A
completaven diumenge passatuna única prova.
Molt ajustada
estava la general de Formula 18, amb els tres primers classificats en
quatre punts. No obstant això els catalans Toni Rivas i Laia Tutzó
van saber amarrar el lideratge fent-se amb el títol de campions
d’Espanya de la seua categoria.
En
Classe A Abdón Ibáñez, del Real Club Nàutic de València, no va
donar opció als seus rivals i va conservar la primera
plaça.
Mateixa situació en Intersèries, on David de Diago va
liderar guanyant amb un avantatge de set punts sobre el segon
classificat.
En
Dragó, Nicolás Mallo i Víctor Lameiro són els vencedors i nous
campions d’Espanya en la seua classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada