La Comissió d'Educació d'Escola Valenciana s’ha reunit per desenvolupar diverses mesures en relació al Decret sobre plurilingüisme.
L'entitat cívica encetarà una campanya
informativa a les escoles per promoure el Programa Plurilingüe d'Ensenyament en
Valencià (PPEV) en les seues dues vessants, l'ensenyament en valencià i la
immersió lingüística, els únics que garanteixen l'aprenentatge de les tres
llengües, segons aquesta entitat.
També des de la Comissió d'Educació
d'Escola Valenciana s'ha volgut agrair a les 35 entitat (Federació d'AMPAs,
Universitats, Sindicats, entitats i partits) que han donat suport i han
treballat conjuntament amb Escola Valenciana per fer arribar a la Conselleria
d'Educació, Formació i Ocupació diverses propostes per establir un model
plurilingue real al País Valencià, moltes de les quals no contempla el Decret
definitiu que es va aprovar divendres passat. Així mateix, els responsables
d'Escola Valenciana volen reconeixer el talant negociador de la Consellera d'Eduació,
María José Català, la qual cosa permet mantenir la porta oberta al diàleg amb
totes les parts implicades.
Per a l'inici de curs, Escola Valenciana, manifesta la voluntat de
continuar negociant el desenvolupament normatiu del Decret, sempre que això
permeta avançar cap a un model d'escola valenciana, plurilingüe i de qualitat
que no margine el tret d'identitat més importants, això és, una de les dues
llengües cooficials, el valencià.
La Comissió d'Educació de l'entitat ha començat a treballar en un document en
forma de recomanacions que faciliten l'elaboració del PLC (Projecte Lingüístic de
Centre) el més ajustades possibles al model educatiu que des de l'entitat es
considera que ha de ser l'òptim. Es per això que s'ha compromés a fer arribar
aquestes recomanacions a principis de setembre a totes les escoles.
Així mateix, els
representants de l'entitat cívica han anunciat que a principis de setembre es
realitzaran reunions i contactes amb els diferents agents de la comunitat
educativa que conformen les 35 entitats i institucions que han recolzat Escola
Valenciana en el procés negociador del Decret sobere Plurilingüisme, per
dissenyar conjuntament mobilitzacions que visualitzen el desacord amb un Decret
que no assegura l'objectiu final pel qual va ser creat: el domini lingüístic
les dues llengües oficials i tindre major competència lingüística en una
tercera llengua com l'anglés per part de l'alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada