dijous, 9 d’agost del 2012

ESCOLA VALENCIANA PREPARA UN MODEL DE PROJECTE LINGÜÍSTIC PER ALS CENTRES


La Comissió d'Educació d'Escola Valenciana s’ha reunit  per desenvolupar diverses mesures en relació al Decret sobre plurilingüisme.  

L'entitat cívica encetarà una campanya informativa a les escoles per promoure el Programa Plurilingüe d'Ensenyament en Valencià (PPEV) en les seues dues vessants, l'ensenyament en valencià i la immersió lingüística, els únics que garanteixen l'aprenentatge de les tres llengües, segons aquesta entitat. 

També des de la Comissió d'Educació d'Escola Valenciana s'ha volgut agrair a les 35 entitat (Federació d'AMPAs, Universitats, Sindicats, entitats i partits) que han donat suport i han treballat conjuntament amb Escola Valenciana per fer arribar a la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació diverses propostes per establir un model plurilingue real al País Valencià, moltes de les quals no contempla el Decret definitiu que es va aprovar divendres passat. Així mateix, els responsables d'Escola Valenciana volen reconeixer el talant negociador de la Consellera d'Eduació, María José Català, la qual cosa permet mantenir la porta oberta al diàleg amb totes les parts implicades.

 Per a l'inici de curs, Escola Valenciana, manifesta la voluntat de continuar negociant el desenvolupament normatiu del Decret, sempre que això permeta avançar cap a un model d'escola valenciana, plurilingüe i de qualitat que no margine el tret d'identitat més importants, això és, una de les dues llengües cooficials, el valencià. 
La Comissió d'Educació de l'entitat ha començat a treballar en un document en forma de recomanacions que faciliten l'elaboració del PLC (Projecte Lingüístic de Centre) el més ajustades possibles al model educatiu que des de l'entitat es considera que ha de ser l'òptim. Es per això que s'ha compromés a fer arribar aquestes recomanacions a principis de setembre a totes les escoles.

Així mateix, els representants de l'entitat cívica han anunciat que a principis de setembre es realitzaran reunions i contactes amb els diferents agents de la comunitat educativa que conformen les 35 entitats i institucions que han recolzat Escola Valenciana en el procés negociador del Decret sobere Plurilingüisme, per dissenyar conjuntament mobilitzacions que visualitzen el desacord amb un Decret que no assegura l'objectiu final pel qual va ser creat: el domini lingüístic les dues llengües oficials i tindre major competència lingüística en una tercera llengua com l'anglés per part de l'alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada