El
Plenari de l'Alcúdia aprovà per unanimitat una moció de Compromís
per l'Alcúdia en la qual es demana l'alliberament del peatge de
l'autopista AP-7 que travessa la comarca de la Ribera des
d'Almussafes fins a Favara.
Paco
Sanz, regidor de Compromís, va manifestar que la recuperació de
l’AP-7 per a un ús lliure de peatges ha estat una antiga
reivindicació de municipis, treballadors, entitats veïnals i
empresarials que han vist com aquesta infraestructura viària els
condicionava les activitats i el desenvolupament sense rebre a canvi
beneficis que compensaren els desavantatges que en comportava
l’existència.
La
pròrroga de la concessió de l’AP-7, aprovada el 1997, amb una
data de finalització fixada per al 2019, ha impedit que l’autopista
oferisca un servei eficient aprofitant totes les potencialitats i ha
condicionat el desenvolupament del territori, el model social,
demogràfic i econòmic i la qualitat de vida de tot el país.
Segons
explica el regidor de Compromís, cal un nou model que, sens dubte,
ha de plantejar objectius mediambientalment sostenibles com ara la
reducció de l’impacte que comporta el desdoblament
d’infraestructures d’acord amb la condició del pagament o l’ús
gratuït. Res no justifica que la infraestructura viària més
important al País Valencià siga de peatge quan comparativament amb
altres comunitats aquestes mateixes infraestructures són lliures i
gratuïtes per als usuaris.
Per
a Paco Sanz, l’alliberament de l’AP-7 significaria, sens dubte,
frenar l’ocupació del territori i poder destinar recursos a altres
àrees prioritàries de la gestió pública. Així, la sostenibilitat
mediambiental constitueix un argument que, tot sol, ja seria
suficient per a justificar la seua recuperació, perquè
l’alliberament de l’autopista significa incrementar l’eficiència
en l’ús d’una infraestructura ja existent i limitar la
construcció de noves infraestructures.
Ara,
per si no fóra suficient aquesta injustícia que patim els
valencians, la ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar que
l’Estat contempla rescatar alguna de les autopistes que actualment
estan en risc de fallida fusionant aquestes concessions deficitàries
amb concessions rendibles, com l'AP-7 que concentra un 48% dels
ingressos dels peatges de totes les autopistes de l’Estat. Davant
d’aquesta situació de greuge històric, un grup de ciutadans ha
creat el moviment #novullpagar, que organitza periòdicament jornades
de protesta amb la intenció de denunciar aquesta situació i demanar
l'alliberament de peatge de les autopistes.
El
regidor de Compromis ha destacat que l’existència dels peatges
encareix l’exportació dels nostres productes cap al nord i cap al
sud, la qual cosa encareix el producte valencià i fa que siga menys
competitiu, donat que l’AP-7 és una de les autopistes més cares
de l’Estat.
Per
a Paco Sanz, L’AP-7 és una infraestructura que està més que
amortitzada, per això l'Ajuntament de l'Alcúdia demana al Ministeri
de Foment el lliurament de peatge de l’AP-7 al seu pas pel
territori valencià, incloent els trams de la comarca de la Ribera.
Igualment es dóna suport a les iniciatives presentades a les Corts
Valencianes que tinguen per objecte demanar l'alliberament de peatge
de la totalitat de l’AP-7 que transcorre pel territori valencià,
incloent els trams de la comarca de la Ribera.
El
grup de Compromís per L´alcudia manifesta el rebuig al possible
rescat per part del Govern de l’Estat de les autopistes
deficitàries del radi de Madrid o de qualsevol altra part de l’Estat
a costa d’allargar la concessió de l’AP-7 que, en tot cas, ha de
finalitzar en 2019.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada