dijous, 10 de maig del 2012

SUECA OFERIX UN CURS PER A PROFESSORS SOBRE PREVENCIÓ A L´ADICCIÓ DELS JÓVENS ESTUDIANTS DE SECUNDÀRIA A LES NOVES TECNOLOGIES


La Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària de l’Ajuntament de Sueca, amb la col·laboració del CEFIRE d’Alzira, ha organitzat un curs per al professorat amb el títol: “Com previndre l’addicció a les noves tecnologies en l’alumnat de Secundària”. Aquest curs forma part del II Pla Municipal contra la Drogodependència, elaborat per la Regidoria sobre aquesta matèria específica de prevenció.

La primera fase, ja finalitzada, va consistir en uns tallers preventius en què han participat tots els alumnes de segon curs de Secundària dels col·legis de Sueca. La segona fase que es du a terme a hores d'ara, consistix en la formació del professorat per a facilitar la seua ajuda a alumnes afectats per aquesta problemàtica i, la tercera, prevista per a finals d’aquest mes, consistirà en una sessió dirigida als pares sobre prevenció d’addiccions a les noves tecnologies.
Segóns ha explicat la regidora de Prevenció Comunitària, Josefa Juan, “l’Objectiu del curs és el de potenciar l’ús adequat d’internet, xarxes socials, xats, telefonia mòbil i videojocs, i previndre així les addiccions en este àrea”,
Tractarem de mostrar un poc els riscos, i parlarem d’algunes pautes de prevenció. Som les persones les que fem perilloses les coses,  i per tant, la millor pauta preventiva és educar en l’autoestima, en la llibertat i en la responsabilitat. Això és bàsic i el més important, i després hi ha estratègies més concretes, com per exemple que l’ordinador no estiga a l’habitació del menor sinó en un lloc més públic”, ha afirmat Roc López, el psicòleg que impartix el curs, expert en intervenció en riscos de l’adolescència.

Els objectius del Curs per al professorat són:
Formar el professorat en habilitats socials: maneig de situacions difícils.
Identificar habilitats en els alumnes que poden afavorir la convivència.
Desenvolupar habilitats per a escoltar activament i posar-se en el lloc de l’altre.
Experimentar i diferenciar els comportaments no verbals i verbals assertius, d’aquells agressius o passius.
Millorar la comunicació entre els alumnes.
Desenvolupar en l’alumne les possibilitats de l’autoconeixement i de l’autocontrol.
Reconéixer la diversitat com enriquidora de la convivència, mostrar respecte pels costums i maneres de vida de les poblacions diferents de la pròpia.

Els continguts del curs són:
1. Situació actual de les addiccions en la població.
2. Definicions sobre noves tecnologies de la informació i la comunicació.
3. Addicció Tecnològica: Conseqüències.
4. Tecnologia i Violència.
5. Xarxes socials: usos i riscos.
6. Estratègies per a un ús responsable de les noves tecnologies.
7. Normativa legal relacionada amb les noves tecnologies
8. Treball de camp en l’aula. Primers resultats




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada