La
Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària de l’Ajuntament de
Sueca, amb la col·laboració del CEFIRE d’Alzira, ha organitzat un
curs per al professorat amb el títol: “Com previndre l’addicció
a les noves tecnologies en l’alumnat de Secundària”. Aquest curs forma part del II Pla Municipal contra la Drogodependència,
elaborat per la Regidoria sobre aquesta matèria específica de
prevenció.
La
primera fase, ja finalitzada, va consistir en uns tallers preventius
en què han participat tots els alumnes de segon curs de Secundària
dels col·legis de Sueca. La segona fase que es du a terme a hores d'ara,
consistix en la formació del professorat per a facilitar la seua
ajuda a alumnes afectats per aquesta problemàtica i, la tercera, prevista per a
finals d’aquest mes, consistirà en una sessió dirigida als pares
sobre prevenció d’addiccions a les noves tecnologies.
Segóns
ha explicat la regidora de Prevenció Comunitària, Josefa Juan,
“l’Objectiu del curs és el de potenciar l’ús adequat
d’internet, xarxes socials, xats, telefonia mòbil i videojocs, i
previndre així les addiccions en este àrea”,
“Tractarem
de mostrar un poc els riscos, i parlarem d’algunes pautes de
prevenció. Som les persones les que fem perilloses les coses, i per
tant, la millor pauta preventiva és educar en l’autoestima, en la
llibertat i en la responsabilitat. Això és bàsic i el més
important, i després hi ha estratègies més concretes, com per
exemple que l’ordinador no estiga a l’habitació del menor sinó
en un lloc més públic”, ha afirmat Roc López, el psicòleg que
impartix el curs, expert en intervenció en riscos de l’adolescència.
Els objectius del Curs per al professorat són:
Formar el professorat en habilitats socials: maneig de situacions difícils.
Identificar
habilitats en els alumnes que poden afavorir la convivència.
Desenvolupar
habilitats per a escoltar activament i posar-se en el lloc de
l’altre.
Experimentar
i diferenciar els comportaments no verbals i verbals assertius,
d’aquells agressius o passius.
Millorar
la comunicació entre els alumnes.
Desenvolupar
en l’alumne les possibilitats de l’autoconeixement i de
l’autocontrol.
Reconéixer
la diversitat com enriquidora de la convivència, mostrar respecte
pels costums i maneres de vida de les poblacions diferents de la
pròpia.
Els
continguts del curs són:
1.
Situació actual de les addiccions en la població.
2.
Definicions sobre noves tecnologies de la informació i la
comunicació.
3.
Addicció Tecnològica: Conseqüències.
4.
Tecnologia i Violència.
5.
Xarxes socials: usos i riscos.
6.
Estratègies per a un ús responsable de les noves tecnologies.
7.
Normativa legal relacionada amb les noves tecnologies
8.
Treball de camp en l’aula. Primers resultats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada