Els municipis de la Ribera Alta que no compten amb un servei propi d’Oficina d’informació al Consumidor ja tenen a la seua disposició l’OMIC de la Mancomunitat que s’ha posat en marxa aquest mateix mes d’abril.
Es tracta d’un servei gratuït d’informació i orientació al consumidor que tindrà com a funcions la informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l'adequat exercici dels seus drets i, entre altres, podrà rebre queixes, denúncies, reclamacions i iniciatives, i tramitar-les pel procediment que siga aplicable davant les instàncies competents.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor també podrà dur a terme, en coordinación amb la Generalitat Valenciana, inspeccions i controls sobre els productes, béns i serveis del mercat que puguen suposar un risc o abús per als usuaris.
Els productes que més queixes i reclamacions solen generar en els compradors són els subministraments d´aigua, electricitat, gas i telèfon, els serveis d´assegurances i transports i els béns de consum com electrodomèstics, cotxes i roba.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada