divendres, 30 de març del 2012

SUECA PRESENTA EL SERVEI D´ADMINISTRACIÓ ELECTRÓNICA “CONNECTEM AMB EL POBLE”.

El nou servei d’administració electrònica permet als ciutadans realitzar gestions o consultes a través d’internet, durant tots els dies de l’any i a qualsevol hora

El saló de plens de l’Ajuntament de Sueca va acollir, dimecres passat, la presentació del nou sistema de gestió d’expedients “Connectem amb el poble” amb el qual els ciutadans i ciutadanes del municipi podran realitzar qualsevol gestió o consulta, a més de conéixer l’estat actualitzat dels tràmits municipals que hagen sol·licitat a través d’internet, en qualsevol moment, tots els dies de l’any.

Alguns exemples dels avantatges que oferix aquest nou sistema informatitzat, que des de ja es pot consultar en la web de l’Ajuntament, “són la facilitat i comoditat a l’hora de realitzar qualsevol gestió, sense horaris, fer certificats d’empadronament, presentar una instància, i fins i tot qualsevol proveïdor podrà presentar telemàticament la factura a l’Ajuntament sense haver de desplaçar-se fins ací”, va assenyalar el regidor de Noves Tecnologies, Dimas Vázquez, el qual va agrair el treball realitzat pel Departament d’Informàtica de l’Ajuntament i  pel Departament d’Informació i Atenció al Ciutadà (DIAC)
És un projecte que, gràcies a les subvencions sol·licitades al seu dia a l’anterior govern d’Espanya, dels 180.000 euros aproximadament del total, hem pogut aconseguir que ens subvencionen un 86% gràcies al Pla Avança i al Pla E”, en paraules de Vázquez. “Crec que és un servei molt important per al nostre municipi, a més de molt necessari, i per això estic content que Sueca siga una de les poques ciutats que ja pot disposar-ne per a comoditat dels nostres ciutadans i ciutadanes”, va assenyalar l’alcalde de Sueca, Salvador Campillo.
El ciutadà interessat a contactar amb l’Ajuntament a través d’internet necessita únicament un certificat electrònic. La manera més senzilla d’aconseguir-lo és sol·licitant-lo al DIAC i en cinc minuts el té. Amb ell entra en la web i accedix a la carpeta ciutadana; a través d’ací pot accedir a tots els serveis electrònics. També es poden fer estes gestions amb el DNI electrònic”, va afirmar el responsable del departament d’Informàtica de l’Ajuntament de Sueca, Santiago Villalonga.


Quan accedisca el ciutadà al sistema, comprovarà que  s’estructura en dos parts:

Carpeta Ciutadana, que li proporcionarà els serveis següents:
  • Catàleg de Serveis a disposició del ciutadà. Documentació a aportar i tipus d’expedients que pot iniciar.
  • Accés als expedients electrònics que l’Ajuntament està tramitant i en els quals el ciutadà és part interessada (Accés documentació pública de l’expedient, possibilitat d’aportar nova documentació, vore l’estat del procés).
  • Accés a les dades d’empadronament. Emissió automàtica de volants d’empadronament.
  • Accés a dades fiscals del ciutadà (gestió de domiciliacions bancàries, visualització de rebuts, impressió de cartes de pagament).
  • Presentació via telemàtica de factures electròniques.
  • Presentació telemàtica d’instàncies (el ciutadà visualitzarà els registres en què està implicat).
  • Possibilitat d’ús del sistema de notificacions telemàtiques de la Generalitat Valenciana.
  • Si el ciutadà disposa d’una còpia en paper d’un document firmat electrònicament, podrà accedir a l’original utilitzant el codi imprés.

Seguiment d’expedients: una ferramenta interna, a disposició dels treballadors de l’Ajuntament, que gestiona electrònicament els expedients. Açò permetrà acostar-se al model d’oficina sense papers, que no requerix la utilització de documentació física.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada