El
municipi ja ha obert el termini d’inscripció perquè les empreses
locals interessades puguen inscriure’s i beneficiar-se d’estes
noves ajudes a la contractació i finalitzarà el pròxim 8 de
novembre.
Una
vegada adherit al Pla d’Ocupació Conjunt (PEC) Algemesí ha obert
el termini d’inscripció perquè les empreses locals interessades
puguen inscriure’s des de ja i fins al pròxim 8 de novembre en el
nou Pla d’Ocupació Conjunt (PEC) que té com a objectiu fomentar
la contractació de persones del municipi en situació de
desocupació. Per a això l’Ajuntament d’Algemesí destinarà
78.750 euros al nou PEC (Pla d’Ocupació Conjunt), dels quals
26.250 euros seran aportats íntegrament pel Consistori i eixa
mateixa quantitat, 26.250 euros, l’aportarà també la Diputació
de València i igualment la Generalitat Valenciana; en total 78.750
euros per a fomentar la contractació i generar nous llocs de treball
en la localitat.
A
través d’estes noves ajudes es podran beneficiar les empreses que
disposen de seu física o fiscal en la localitat i que realitzen
contractes a desocupats que estiguen en esta situació de desocupació
des de l’1 de març de 2013. Els contractes subscrits a percebre
l’ajuda no podran ser inferiors a tres mesos de duració i per una
jornada superior a 25 hores setmanals. La quantia màxima de l’ajuda
a percebre per l’empresa i per contracte realitzat serà de 1.125
euros/contracte; dels quals l’empresa percebrà de manera immediata
un terç a l’inici de la contractació i els dos terços restants
al justificar la contractació realitzada.
Amb
l’adhesió a este nou Pla d’Ocupació Conjunt, 70 persones més
del municipi, que en l’actualitat es troben en situació de
desocupació, podran beneficiar-se per a aconseguir treball i alhora,
empreses locals podran ampliar plantilles amb ajudes a la
contractació.
El
programa d’ocupació local de l’Ajuntament d’Algemesí
s’ampliarà amb l’adhesió del municipi d’este nou pla
d’ocupació. Amb este nou pla de les tres administracions per a
facilitar la contractació de treballadors per part de les empreses
de la ciutat, Algemesí suma ja deu programes destinats a facilitar
treball en el municipi.
Així
doncs, Algemesí ja compta amb un programa municipal de contractació
de persones amb dificultats per a trobar ocupació que oferix
contracte temporal a 35 persones en oficis com peons d’obra,
pintors i conserges. A ells cal afegir les 43 persones que entre
professors i alumnes continuen al llarg d’enguany en la segona
edició de l’Escola Taller Museu Valencià de la Festa II.
A
més, per a pal·liar la desocupació agrícola es troba el pla
agrari que preveu contractar a 149 persones al llarg de l’any per a
treballar en el manteniment i reparació dels camins rurals del terme
municipal.
L’Agència
de Desenvolupament Local oferix al llarg de l’any els programes
“Dilluns amb treball”, “Itineraris professionals” i
“Dimecres amb emprenedors” així com tallers i cursos diversos
que naixen com a necessitat i iniciativa d’estos grups d’orientació
laboral. Al llarg d’enguany es mantenen també les ajudes
municipals a l’autoocupació que consistix en una ajuda equivalent
al 50% del cost del segur d’autònom durant un any.
Igualment, durant els mesos de juliol
i agost es van incorporar a l’ajuntament d’Algemesí 48
estudiants que, dins del programa La Dipu Et Beca, van realitzar
pràctiques en els diversos departaments del consistori municipal i
als que el consistori ha aportat una col·laboració econòmica de
prop de 10.000 euros. A això, també s’ha afegit la iniciativa
municipal de beques per a titulats desocupats d’Algemesí que ha
aconseguit contractar a 30 jóvens per a realitzar treballs
municipals.
Les
empreses interessades podran trobar i descarregar tota la
documentació, sol·licituds i formularis a través de la pàgina
web institucional www. algemesi.es o bé a través de l’Agència de
Desenvolupament Local (ADL) (plaça argentina, 1) en horari de 8 a 15
hores. Tel: 96.201.76.00. Serà en este mateix lloc, ADL, on s’hauran
de presentar les sol·licituds d’ajuda a la contractació per part
de les empreses.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada