Amb
la instal·lació del caixer autoSERVEF per part del Consell es
facilita la prestació de serveis d'intermediació laboral entre els
desocupats i l'Agència d'Ocupació
El
consistori Municipal ha convocat un curs de formació per a la
realització dels tràmits a través de l'autoSERVEF i la pàgina web
del SERVEF
Fruit
del conveni de col·laboració entre el Servei Valencià d'Ocupació
i Formació (SERVEF) i l'Ajuntament d'Almussafes, la Casa
Consistorial d'Almussafes disposa, des de fa tan sols una setmana,
d'una terminal autoSERVEF en l'entrada, per a facilitar
als desocupats de la localitat que no disposen d'Internet en els seus
domicilis la realització de tràmits administratius i evitar així
desplaçaments innecessaris a l'oficina d'ocupació més pròxima.
Almussafes s'ha convertit en l'únic Ajuntament de la comarca de
la Ribera que disposa d'aquest servei, després de ser triat entre els
51 ajuntaments de la Comunitat Valenciana inclosos en el pla
d'expansió de la Xarxa autoSERVEF, aprovat pel Consell.
Com
a conseqüència de la instal·lació de la terminal autoSERVEF
d'Almussafes, el consistori municipal acaba de convocar un curs de
formació gratuït en què podran participar tots els desocupats de
la localitat que vullguen usar d'aqueste servei d'intermediació
laboral que, en paraules de la regidora d'Ocupació, Mª Carmen
Santos Juanes, “beneficiarà a bona part del col·lectiu de la
població”.
El
taller teòric i pràctic se centrarà en els serveis que oferix el
SERVEF als demandants d'ocupació, analitzarà la pàgina web de
l'organisme i detallarà els tràmits que es poden realitzar a través
del caixer. L'Agència de Desenvolupament Local del
consistori ha programat aquest curs, que se celebrarà dimarts
dia 20, entre les 9.30 i les 11 hores, del matí en el Centre
Municipal de Formació de Persones Adultes. “En un principi, hem
previst la realització d'una primera edició per a un grup màxim de
15 persones i, depenent de les inscripcions, formalitzarem més
convocatòries”, explica Santos Juanes.
L'autoSERVEF està orientat a
facilitar les gestions que han de realitzar els desocupats per a
accedir a una part dels servicis que oferix l'esmentat organisme. En
aquest sentit, des de la terminal es pot efectuar la renovació de la
seua demanda d'ocupació, consultar les ofertes d'ocupació en
difusió a més del currículum, obtindre cartes de presentació i de
citació i fins i tot inscriure's com a possible candidat en aquelles
ofertes que li interessen.
A
més d'aquestes aplicacions, els usuaris de l'AutoSERVEF també poden
suggerir el tipus de cursos que els agradaria realitzar i imprimir
els distints tipus de certificats que puguen necessitar, sense haver
d'acostar-se a una oficina d'ocupació.
La xarxa també permet aconseguir una major optimització dels recursos
humans disponibles en les oficines d'ocupació, reduint la càrrega
de treball de tipus administratiu dels tècnics, amb l'objectiu que
estos puguen centrar-se en tasques d'alt valor afegit, com
l'orientació laboral i l'assessorament personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada