dilluns, 8 d’octubre del 2012

ELS TRIATLETES IVAN TEJERO I ELIANA KRIST SOTELO S’IMPOSEN EN EL MASSÍS TRIATLÓ ANTELLA NDS LLARGA DISTÀNCIA 2012


L’argentí Gonzalo Pardo entra 2n a només 6 "seguit, de Mateo Pesquer (3r) mentres, que Cristina Sant Martí ( 2a) i Patricia Bueno, completen el podium femení en una competició molt renyida i extenuant per a la majoria de 147 participants


Iván Tejero
El triatleta malagueny Iván Tejero, del club AqvaSlava d’Antequera, i Eliana Sotelo, del Lobos Triatló, es van adjudicar la victòria de la primera edició del Massís Triatló Antella NDS Llarga Distància 2012, en imposar-se sobre la resta dels seus rivals amb uns temps de 4h 22' 2" i 5h 15' 58", respectivament, en una renyida prova combinada de natació (1,9km) ciclisme (85km) i mitja marató (21,095 km) que es va disputar en la vesprada-nit del passat dissabte al municipi turístic d’Antella amb gran èxit de públic i organització. El 2n classificat en categoria masculina va ser l'argentí Gonzalo Esteban Pardo, que va entrar en meta a tan sols 6 segons del seu company d’equip del centre esportiu & Fitness Club AqvaSlava després d’aconseguir el 2n i 1r millor temps en els segments de ciclisme i carrera a peu.
Mateo Pesquer, de l’Atletisme Mandarache de Cartagena, va aconseguir la tercera plaça al concloure a poc més de 6 minuts del vencedor.
En dones, les triatletes Cristina Sant Martín (5h34'31") i Patricia Bueno (5h 34' 31") es van adjudicar la 2a i 3a plaça, respectivament, en una categoria on 10 de les 12 inscrites van aconseguir concloure la competició.
D’un total de 147 triatletes inscrits en aquesta prova organitzada pel CEC Antella en col·laboració amb l´Ajuntament d’Antella i la federació valenciana de triatló, 115 van aconseguir finalitzar-la, 17 es van retirar, 3 van resultar desqualificats i 12 no es van presentar.
En categoria local, amb 6 esportistes d’Antella inscrits, les tres primeres places van ser per a Francisco Grau (24é en la general), Antonio Piqueres (55é) i Juan Luis Vañó (73é). Estos resultats li van valdre al club organitzador, el Centre Esportiu i Cultural (CEC) Antella, el 4t lloc en la classificació masculina per clubs després del Komando 226ers, el Triesport Roquette i el Prosolia Triatló.

El guanyador absolut d’aquest primer triatló distància Mig Ironman (IM) Ivan Tejero, va entrar totalment exhaust a meta. A pesar de dominar la carrera de principi a fi i sentir-se molt còmode durant els dos primers segments, va ser a partir de la meitat del recorregut  quan les forces el van abandonar i va haver de donar-ho tot per a no veure’s superat pel seu company de l’AqvaSlava, l’argentí Gonzalo Esteban Pardo, que va realitzar una extraordinària i molt treballada carrera.
Ivan Tejero va dir haver "patit" durant la prova, "Pareix que hui tocava patir. La natació va ser còmoda, vaig gaudir de nadar en un riu que m’agrada molt i amb Mateo Pesquer com a company. En la bicicleta vaig disfrutar al màxim en un circuit que em ve perfecte i domine bé i on la tàctica que empre va ser la de pujades a fort ritme, còmode en els plans i aeri i baixades súper concentrat. Fins ací tot perfecte. Quan em vaig abaixar de la bici per a córrer portava 8 minuts d’avantatge sobre l’argentí Gonzalo Pardo. Però Gonzalo és un grandíssim corredor i en el km. 10 tirant comptes vaig començar a veure que m’agafava. Tocava pujar el ritme, però el meu cos no volia més. Vaig començar a notar que m'ofegava i també angoixa, passaven els quilòmetres i l’estómac em matava, les cames anaven fora de to, sense forces i amb rampes. En la recta de meta el tènia damunt. Però vaig entrar, vaig agafar la cinta amb ràbia pel treball i vaig caure desplomat en el sòl...", va explicar.
Al terme de la prova, Tejero va felicitar la seua companya d’equip, Patricia Bueno, "per no tirar la tovalla encara després de fer 8 km de més amb bici després de botar-se un encreuament i reprendre la carrera". I és que en la categoria femenina, va brillar l’esforç i esperit de superació demostrat per esta triatleta de categoria sub 23, qui va protagonitzar una remuntada èpica.

En el km 2 de ciclisme, quan anava liderant la prova, va prendre una camí equivocat que li va portar a perdre uns 20 minuts i a passar a ocupar la última posició. "Quan vaig saber que anava l’última -de les 12 participants-, vaig plorar, vaig sentir ràbia i molta impotència. Vaig pensar, inclús, a retirar-me. El que seria un triatló disfrutable es va convertir en un autèntic infern. Em sent contenta per la remuntada i al mateix temps trist pel error", va explicar Bueno.
Al terme de la competició, que es va prolongar des de passades les 13:00 hores fins quasi les 21:00 h, va tindre lloc l’acte d’entrega de trofeus i premis en metàl·lic per a els guanyadors per part de l’alcalde d’Antella, Gustavo Muntagudo, el regidor de Cultura, Educació i Esports, Francisco Martínez, i el president del CEC Antella, Josep Jaume Noguera.

Tots els resultats i classificacions en:www.triatlo.org

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada