dimecres, 23 de maig del 2012

ERPV PORTA A L´ALCALDE DE SUECA LA SEUA PROPOSTA “PER UN POBLE MILLOR”


"Pretenem aconseguir un poble menys agressiu per als ciutadans, on es prioritze el benestar de les persones, grans i menuts”

l´Alcalde de Sueca Salvador Campillo i Enrique Vidal, regidor d'Urbanisme, van rebre el passat dilluns, dia 21, a Agustí Sapinya i Jaume Lloret, president i secretari d'organització, respectivament, d'Esquerra de Sueca, els quals els exposaren les directrius bàsiques del projecte “ Per un poble millor” amb el qual es pretén fer una ciutat més habitable, on es prioritze el benestar de les persones, sobre els vehicles.
Amb aquesta proposta "pretenem aconseguir un poble menys agressiu per als ciutadans, per tal que les perosnes siguen els vertaders "amos" del carrer i dotar al poble de les zones de lleure i espais verds que per la seua història, i configuració urbana, no disposa", van explicar els representants d´ERPV.
El treball redactat pels tècnics d'ERPV també va encaminat a la reducció de trànsit de vehicles en alguns carrers i la disminució de velocitat permesa en alguns altres.
Tot i que la peatonalització d'alguns vials reduirà aparcaments a algunes zones (uns 251 cotxes), s'estima que les places noves a crear són 516, o el que és el mateix, es cubririen les suprimides i se'n crearien unes 265 de noves. D'aquesta manera, "les persones tornen a ser l'element més important de la ciutat atés que poden caminar sense tant de perill com ara, amb menys soroll i contaminació i on els xiquets puguen tornar a jugar al carrer", apunten.
La proposta, que tindria un cost mínim (senyals, pintura i poc més), contempla la peatonalització dels carrers cèntrics del casc antic de la població; la reducció de la velocitat dels vehicles a 20 quilòmetres per hora en la zona que envolta el centre de vianants; i a 30 quilòmetres per hora fins a les rondes de circumvalació. Serà precisament a les rondes on en guanyen les places d'aparcament en transformar-les en vials d'un únic sentit. Així es disposaria de més espai per a vehicles, que podrien estacionar en cordó o en bateria, segons els casos.
Una segona actuació seria la creació d'un carril per a bicicletes, d'uns dos quilòmetres, que envolte el casc urbà. En aquesta àrea de circumvalació també es podria aprofitar l'espai sobrant de transformar el trànsit en un sol sentit per a crear unes àrees, o anell regenerador, per a ser utilitzades pels ciutadans com a zones de lleure (passejos, carril bici, jardins, columpis, bancs ...).
Tant Sapinya com Lloret manifestaren en acabra la reunió que "tant l'alcalde com el regidor s'han mostrat receptius a la proposta i, fins i tot, arribaren a reconéixer la necessitat de fer de Sueca un poble més habitable per a les persones".
Aquesta actuació s’emmarca dins la política de proximitat que ja duu a terme ERPV de Sueca i que pretén abordat els problemes més immediats de la ciudatania”, afirma Agustí Sapinya.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada