foto: Jordi Piris |
Així
s’han expressat molts dels participants en les III Jornades sobre
Competitivitat Turística de Cullera, que ha congregat a més de 60
empresaris, experts, acadèmics, responsables polítics o tècnics de
l’administració pública en l’Hotel Cullera Holiday.
Els
ponents han assenyalat l’obligació de formar i motivar el
personal, ja que, davant de la dificultat de distingir-se d’altres
destins basant-se en l’oferta de sol i platja amb preus baixos, els
recursos humans de les empreses turístiques són fonamentals perquè
l’experiència d’usuari siga la millor possible.
“Els
processos de producció en el sector turístic s’han de construir
sobre la qualitat i l’eficiència”, diu Javier Gallego,
vicepresident d’Unió Hotelera, i ací és bàsic formar i
gestionar bé al personal, “la millor manera de diferenciar-se i
aconseguir un avantatge competitiu”. Gallego també advertix que la
supervivència de molts hotels depén de la busca de sinergies amb
competidors, de la constitució d’unions estratègiques.
Rússia,
un mercat prioritari
Rosa
Villacañas, alt càrrec de l’operador turístic rus Natalie Tours,
ha parlat sobre este puixant mercat d’Europa de l’est en la seua
ponència, “Nous mercats, noves oportunitats: els turistes russos,
una realitat en progressió”. En 2012, per primera vegada, més
d’un milió de turistes russos van visitar Espanya, un 40% més que
l’any anterior. Natalie Tours lidera este mercat. Segons
Villacañas, el turista rus disfruta d’una llarga estada -11 dies
de mitja-, gasta uns 200 euros al dia i treballa amb reserves
anticipades. En eixe sentit, el visitant rus es comporta de manera
singular i oferix una rendibilitat molt alta, d’ací el seu
atractiu.
Per
a atraure al visitant rus, sempre segons Villacañas, cal definir bé
el producte a vendre, apostar pels paquets tancats, garantir que
l’animació per als xiquets en els hotels és bona o apostar pel
màrqueting en xarxes socials o canals de comunicació tradicionals.
El
80% dels turistes russos només parla el seu idioma, d’ací la
importància de comptar amb personal que parle rus i senyalitzar
totes les instal·lacions o donar informació en eixa llengua. La
professionalitat del personal també és fonamental per a agradar al
turisme rus.
Experiència
singular
Jesús
Roca, expert de la consultora THR, diu que cal apostar per generar
experiències úniques que satisfacen el client perquè este les
recorde per a tota la vida. Això permetrà distingir el destí del
dels competidors. En este sentit, és fonamental segmentar l’oferta,
distingir-la bé, per a evitar competir en mercats saturats on
l’elecció del client es base fonamentalment en el factor preu.
Les
III Jornades sobre Competitivitat Turística estàs organitzades per
l’Ajuntament de Cullera en el marc del Pla de Dinamització de
Producte Turístic, un projecte plurianual llançat per a millorar la
competitivitat d’un dels sectors econòmics més importants de la
ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada