divendres, 19 d’abril de 2013

CULLERA HA DE SEGMENTAR LA SEUA OFERTA TURÍSTICA PER A CONVERTIR-SE EN UN PUNT ATRACTIU PER A TURISTES DURANT GRAN PART DE L’ANY



                                                                                                                         foto: Jordi Piris

 Així s’han expressat molts dels participants en les III Jornades sobre Competitivitat Turística de Cullera, que ha congregat a més de 60 empresaris, experts, acadèmics, responsables polítics o tècnics de l’administració pública en l’Hotel Cullera Holiday.
Els ponents han assenyalat l’obligació de formar i motivar el personal, ja que, davant de la dificultat de distingir-se d’altres destins basant-se en l’oferta de sol i platja amb preus baixos, els recursos humans de les empreses turístiques són fonamentals perquè l’experiència d’usuari siga la millor possible.
Els processos de producció en el sector turístic s’han de construir sobre la qualitat i l’eficiència”, diu Javier Gallego, vicepresident d’Unió Hotelera, i ací és bàsic formar i gestionar bé al personal, “la millor manera de diferenciar-se i aconseguir un avantatge competitiu”. Gallego també advertix que la supervivència de molts hotels depén de la busca de sinergies amb competidors, de la constitució d’unions estratègiques.


Rússia, un mercat prioritari

Rosa Villacañas, alt càrrec de l’operador turístic rus Natalie Tours, ha parlat sobre este puixant mercat d’Europa de l’est en la seua ponència, “Nous mercats, noves oportunitats: els turistes russos, una realitat en progressió”. En 2012, per primera vegada, més d’un milió de turistes russos van visitar Espanya, un 40% més que l’any anterior. Natalie Tours lidera este mercat. Segons Villacañas, el turista rus disfruta d’una llarga estada -11 dies de mitja-, gasta uns 200 euros al dia i treballa amb reserves anticipades. En eixe sentit, el visitant rus es comporta de manera singular i oferix una rendibilitat molt alta, d’ací el seu atractiu.
Per a atraure al visitant rus, sempre segons Villacañas, cal definir bé el producte a vendre, apostar pels paquets tancats, garantir que l’animació per als xiquets en els hotels és bona o apostar pel màrqueting en xarxes socials o canals de comunicació tradicionals.
El 80% dels turistes russos només parla el seu idioma, d’ací la importància de comptar amb personal que parle rus i senyalitzar totes les instal·lacions o donar informació en eixa llengua. La professionalitat del personal també és fonamental per a agradar al turisme rus.
Experiència singular

Jesús Roca, expert de la consultora THR, diu que cal apostar per generar experiències úniques que satisfacen el client perquè este les recorde per a tota la vida. Això permetrà distingir el destí del dels competidors. En este sentit, és fonamental segmentar l’oferta, distingir-la bé, per a evitar competir en mercats saturats on l’elecció del client es base fonamentalment en el factor preu.
Les III Jornades sobre Competitivitat Turística estàs organitzades per l’Ajuntament de Cullera en el marc del Pla de Dinamització de Producte Turístic, un projecte plurianual llançat per a millorar la competitivitat d’un dels sectors econòmics més importants de la ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada