La
comunitat educativa de l'Alcúdia participa en un acte contra aquest
projecte de llei
La
Xerrada organitzada per Compromís per l'Alcúdia sobre la Llei
Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa o Llei Wert va omplir
la Sala de Conferències de la Casa de la Cultura amb l'assistència
de quasi 80 persones, molts d’ells mestres de l’escola pública i
també pares i mares.
Eva
Sanz, directora del Col·legi Heretats, va presentar l'acte fent
referència a les dificultats per les que travessen els centres amb
la política de retallades aplicada per la Conselleria d'Educació,
que afectava notablement als menjadors escolars o les despeses de
funcionament de les escoles. Iguament va denunciar que les beques de
llibres d'aquest curs, que han substituït al bo universal, encara no
han estat abonades a les famílies, a l'igual que les de secundària
del curs passat.
Paco
Sanz, mestre i regidor de Compromís per l’Alcúdia, va explicar
que l’escola pública era la única que pot garantir la igualtat
d’oportunitats a totes les persones, independentment de la seua
extracció econòmica o social. El sistema públic d’ensenyament,
va manifestar, és la millor manera de garantir que el dret a
l’educació està al servei de les necessitats socials, de la
igualtat d’oportunitats i dels valors democràtics. De la mateixa
forma va denunciar que els atacs a l’escola pública per part del
PP tenen motius ideològics, ja que mai han cregut en la igualtat
d’oportunitats i el seu objectiu és el de convertir l’escola
pública, en subsidiària de l’escola privada, reservant aquesta
per a les persones amb millor posició econòmica i social i deixant
la pública per a les classes populars i desfavorides.
Finalment
Miguel Ángel Vera, mestre i secretari general de la Federació
d’Ensenyament de CCOO del País Valencià va manifestar que el
projecte de la LOMQE o llei Wert presentat pel PP proposa un model
que avança en el desmantellament del servei públic educatiu perquè
permet la segregació de l’alumnat per sexes, perquè els
classifica d’acord amb el seu rendiment educatiu i procedència
social, perquè elimina tot vestigi de funcionament i gestió
democràtica dels centres, perquè reforça l’ensenyament
confessional d’una religió, perquè considera l’educació als
servei de l’empresa i potencia la privatització, perquè es
fonamenta en la competitivitat entre els alumnes i els centres,
perquè deixa a la seua sort l’alumnat amb necessitats educatives
especials i perquè margina el valencià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada