La
mesura busca agilitzar el procés de cobrament de multes
Els
municipis adherits al Servei de Gestió de Multes de la Mancomunitat
de la Ribera Alta tenen, des del mes de novembre, la possibilitat de
delegar la Instrucció del procediment i la imposició de sancions de
trànsit en l’ens comarcal. Aquesta nova competència de la
Mancomunitat, basada en previsions legals, permet als ajuntaments
alliberar-se d’eixa càrrega de treball que suposa la Instrucció
del procediment (com per exemple la tramitació de les al·legacions)
i dictar les resolucions sancionadores als infractors.
A
més, la Mancomunitat ha firmat recentment dos convenis amb la FEMP
(Federació Espanyola de Municipis i Províncies) per a poder
recaptar multes de ciutadans residents fora d’Espanya i per a poder
cobrar multes a través de la declaració de la renda.
El
servei mancomunat de Gestió de Multes permet que els ajuntaments
estalvien en costos de procediment i s’asseguren tramitar el 100%
de les denúncies, agilitzar els tràmits administratius per a la
localització de l’infractor i la tramitació de l’expedient
sancionador. Així mateix, els consistoris poden recaptar més
fàcilment les sancions imposades a ciutadans d’altres localitats,
gràcies al caràcter supramunicipal de la Mancomunitat de la Ribera
Alta, amb capacitat executiva dins dels 35 municipis de la comarca.
Segons
el president de l’entitat, Cristóbal García Santafilomena,
gràcies als instruments amb què compta la Mancomunitat els
ajuntaments adherits a este servici mancomunat han ingressat un 70%
més de mitja per cobrament de multes.
El
servei mancomunat es va posar en marxa de forma progressiva en 2011
fins al moment són 18 els municipis adherits: Alberic, Antella,
Benifaió, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Gavarda, Guadassuar,
Llombai, Montroi, Montserrat, Rafeguaraf, Real, Senyera, Sumacàrcer,
Turís i Villanueva de Castellón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada