És
un suport dirigit a les persones o famílies amb dificultats a l’hora
de fer front al pagament de préstecs hipotecaris i es troben en risc
de perdre el seu domicili habitual
L’Ajuntament
d’Alzira i l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alzira han
iniciat els tràmits per a la creació d’una
Oficina d’Informació, Assessorament i Intermediació en matèria
d’execucions hipotecàries ( OFIMEH).
La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alzira,
celebrada la passada setmana, es va mostrar a favor de la petició
de recolçament legal realitzada per l’Ajuntament d’Alzira, el
qual es va posar en contacte amb el Degà, per a sol·licitar aquest
servei i obtindre, així, el recolzament dels advocats per a la
formació i posterior gestió d’aquesta Oficina.
El
següent pas, després de la reunió mantinguda ahir entre el regidor
d’Urbanisme, Enrique Montalvá i el Degà, Antonio Llácer, serà
organitzar una reunió amb els responsables de bancs i caixes
d’estalvi per a transmetre’ls la idea i veure que compta amb el
seu suport.
Aquesta
iniciativa apareix a causa de l’actual situació econòmica en
què es comencen a generalitzar els desnonaments. Amb açò,
l’Ajuntament d’Alzira vol garantir els drets dels seus ciutadans
més necessitats vetlant perquè es respecten els seus drets i
mediant per a buscar qualsevol solució a la pèrdua de la seua
vivenda habitual.
Aquesta
oficina, que ja s’ha aplicat en altres comunitats autònomes
d’Espanya, serà pionera a la Comunitat Valenciana. Cal destacar,
que totes les gestions s’estan desenvolupant pel departament
d’Urbanisme.
És
un suport dirigit a les persones o famílies amb dificultats a l’hora
de fer front al pagament de préstecs hipotecaris i es troben en risc
de perdre el seu domicili habitual.
La
intermediació a realitzar per l'oficina, és un procediment que
facilita la comunicació entre la part deutora i l’entitat
financera, per a així trobar una solució davant d’una demanda
d’execució hipotecària i/o durant el seu procés. Es
facilita, per tant, informació i assessorament des d’una
perspectiva legal, al mateix temps que es fa de mitjancer amb l’altra
part interessada.
Els
objectius de la intermediació són:
Plantejar
mesures correctores que permeten mantindre el pagament de les quotes
hipotecàries i eviten l’inici dels processos d’execució
hipotecària
Negociar
mesures alternatives a les dificultats derivades de l’impagament i
facilitar el manteniment de la vivenda per part de la persona o nucli
familiar.
Evitar
els desnonaments, sempre que siga possible, derivats de la falta de
pagament dels crèdits hipotecaris
Exigir
a les entitats creditícies, que es van adherir de forma voluntària,
el compliment del Codi de Bones Pràctiques per a la reestructuració
viable dels deutes amb garantia hipotecària sobre la vivenda
habitual, d’acord amb la resolució de 10 d’abril de 2012 de la
Secretaria d’Estat d’Economia, com també , demanar la
col·laboració de la resta de bancs i caixes no adherits del
municipi.
Poden
accedir als serveis d’aquesta oficina aquelles persones, famílies o
unitats de convivència empadronades a Alzira, propietàries d’una
vivenda que siga l’habitual, que puguen veure’s afectades per
situacions de risc residencial i que puguen derivar en execucions
hipotecàries, o bé, aquelles que es troben ja immerses en
procediments d’execució hipotecària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada