divendres, 15 de març del 2013

LA LOMQE O LLEI WERT D'EDUCACIÓ AMENAÇA L'EDUCACIÓ INTEGRADORA I COMPENSADORA DE DESIGUALTATS


La comunitat educativa de l'Alcúdia participa en un acte contra aquest projecte de llei


 La Xerrada organitzada per Compromís per l'Alcúdia sobre la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa o Llei Wert va omplir la Sala de Conferències de la Casa de la Cultura amb l'assistència de quasi 80 persones, molts d’ells mestres de l’escola pública i també pares i mares.
Eva Sanz, directora del Col·legi Heretats, va presentar l'acte fent referència a les dificultats per les que travessen els centres amb la política de retallades aplicada per la Conselleria d'Educació, que afectava notablement als menjadors escolars o les despeses de funcionament de les escoles. Iguament va denunciar que les beques de llibres d'aquest curs, que han substituït al bo universal, encara no han estat abonades a les famílies, a l'igual que les de secundària del curs passat.
Paco Sanz, mestre i regidor de Compromís per l’Alcúdia, va explicar que l’escola pública era la única que pot garantir la igualtat d’oportunitats a totes les persones, independentment de la seua extracció econòmica o social. El sistema públic d’ensenyament, va manifestar, és la millor manera de garantir que el dret a l’educació està al servei de les necessitats socials, de la igualtat d’oportunitats i dels valors democràtics. De la mateixa forma va denunciar que els atacs a l’escola pública per part del PP tenen motius ideològics, ja que mai han cregut en la igualtat d’oportunitats i el seu objectiu és el de convertir l’escola pública, en subsidiària de l’escola privada, reservant aquesta per a les persones amb millor posició econòmica i social i deixant la pública per a les classes populars i desfavorides.
Finalment Miguel Ángel Vera, mestre i secretari general de la Federació d’Ensenyament de CCOO del País Valencià va manifestar que el projecte de la LOMQE o llei Wert presentat pel PP proposa un model que avança en el desmantellament del servei públic educatiu perquè permet la segregació de l’alumnat per sexes, perquè els classifica d’acord amb el seu rendiment educatiu i procedència social, perquè elimina tot vestigi de funcionament i gestió democràtica dels centres, perquè reforça l’ensenyament confessional d’una religió, perquè considera l’educació als servei de l’empresa i potencia la privatització, perquè es fonamenta en la competitivitat entre els alumnes i els centres, perquè deixa a la seua sort l’alumnat amb necessitats educatives especials i perquè margina el valencià.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada