dimecres, 25 d’abril del 2012

L´ATENEU SUECO DEL SOCORRO PRESENTA ELS TREBALLS DE RESTAURACIÓ DE LES PINTURES MURALS DEL PINTOR SUECÀ CLAROS


Hui dimecres ha tingut lloc la presentació dels treballs de restauració que l’Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Conselleria de Cultura, ha realitzat durant tres mesos en les pintures de Claros que alberguen gran part dels sostres i parets de l’edifici de l’Ateneo Sueco del Socorro.
En l’acte han intervingut la directora general de Patrimoni Cultural, Marta Alonso; la directora gerent de l’Institut Valencià de Restauració i Conservació, Carmen Pérez; l’alcalde de Sueca, Salvador Campillo; i el president de l’Ateneo, Antonio Crespo. “Agraïsc les mostres de sensibilitat i compromís per part de la directora general de Patrimoni cap esta part importantíssima del nostre patrimoni, la nostra cultura; eixe interés perquè les nostres obres d’art tornen a ser el que van ser al seu dia”, ha assenyalat l’alcalde de Sueca, Salvador Campillo.
Per la seua banda, la directora general de Patrimoni Cultural, Marta Alonso, ha assenyalat que “per a nosaltres ha sigut una gran sort haver pogut contribuir a recuperar esta joia patrimonial, perquè este edifici representa un dels edificis més representatius del Modernisme a la Comunitat Valenciana. És importantíssim per a nosaltres que des de la base, des dels Ajuntaments, es treballe i se’ns reclame perquè nosaltres puguem intervindre i recuperar així, a poc a poc, tot el patrimoni pendent que queda per recuperar”.
Les pintures restaurades reflectixen moments quotidians de l’activitat agrària del cultiu de l’arròs a Sueca. En tots els panells, Claros va demostrar els seus extraordinaris dots per a captar i reflectir la llum mediterrània, amb un perfecte domini del dibuix i un savi maneig del color.
Els treballs de restauració, valorats en 60.000 euros, han sigut finançats per l’Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals i per la Diputació de València. Després dels estudis històrics i analítics realitzats de les pintures, es va procedir a l’eliminació de la capa de pols i brutícia superficial que s’havia depositat sobre les obres. El principal problema amb què es van trobar els restauradors era la greu alteració cromàtica que presentaven les pintures per la presència d’una grossa capa de nicotina davall la capa de pols. Tots els treballs de restauració realitzats en les pintures de Claros han seguit els criteris de mínima intervenció, màxim respecte per l’original, reversibilitat i compatibilitat amb els materials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada