Hui dimecres ha tingut lloc la presentació dels treballs de restauració
que l’Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns
Culturals de la Conselleria de Cultura, ha realitzat durant tres
mesos en les pintures de Claros que alberguen gran part dels sostres
i parets de l’edifici de l’Ateneo Sueco del Socorro.
En
l’acte han intervingut la directora general de Patrimoni Cultural,
Marta Alonso; la directora gerent de l’Institut Valencià de
Restauració i Conservació, Carmen Pérez; l’alcalde de Sueca,
Salvador Campillo; i el president de l’Ateneo, Antonio Crespo.
“Agraïsc les mostres de sensibilitat i compromís per part de la
directora general de Patrimoni cap esta part importantíssima del
nostre patrimoni, la nostra cultura; eixe interés perquè les
nostres obres d’art tornen a ser el que van ser al seu dia”, ha
assenyalat l’alcalde de Sueca, Salvador Campillo.
Per
la seua banda, la directora general de Patrimoni Cultural, Marta
Alonso, ha assenyalat que “per a nosaltres ha sigut una gran sort
haver pogut contribuir a recuperar esta joia patrimonial, perquè
este edifici representa un dels edificis més representatius del
Modernisme a la Comunitat Valenciana. És importantíssim per a
nosaltres que des de la base, des dels Ajuntaments, es treballe i
se’ns reclame perquè nosaltres puguem intervindre i recuperar
així, a poc a poc, tot el patrimoni pendent que queda per
recuperar”.
Les
pintures restaurades reflectixen moments quotidians de
l’activitat agrària del cultiu de l’arròs a Sueca. En tots els
panells, Claros va demostrar els seus extraordinaris dots per a
captar i reflectir la llum mediterrània, amb un perfecte domini del
dibuix i un savi maneig del color.
Els
treballs de restauració, valorats en 60.000 euros, han sigut
finançats per l’Institut Valencià de Conservació i Restauració
de Béns Culturals i per la Diputació de València. Després dels
estudis històrics i analítics realitzats de les pintures, es va
procedir a l’eliminació de la capa de pols i brutícia superficial
que s’havia depositat sobre les obres. El principal problema amb
què es van trobar els restauradors era la greu alteració cromàtica
que presentaven les pintures per la presència d’una grossa capa de
nicotina davall la capa de pols. Tots els treballs de restauració
realitzats en les pintures de Claros han seguit els criteris de
mínima intervenció, màxim respecte per l’original,
reversibilitat i compatibilitat amb els materials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada