La
regidoria de Promoció Econòmica, Ocupació i Comerç de
l’Ajuntament d’Alzira, des d’IDEA i l’Agència per al foment
de la innovació comercial (AFIC), posarà en marxa una campanya de
promoció comercial denominada “Comerç d’Alzira
QR…descobrix-ho”.
La
campanya consistix en la instal·lació de codis QR en l’aparador
dels comerços que vullguen participar. El client, a través de la
lectura d’estos codis, accedirà a la informació que cada comerç
crega oportú (productes, promocions, descomptes, serveis, etc.).
Amb
la finalitat que esta informació estiga permanentment actualitzada,
els codis contindran un enllaç en l’espai que cada comerç té
disponible (de forma gratuïta) en la galeria comercial del
www.portaldelcomerciante.com. D’esta manera, el comerciant
únicament haurà d’administrar este espai.
El
regidor delegat l’àrea, José Luis Palacios, ha volgut destacar la
importància d’este tipus de campanyes: “Cal adaptar-se als nous
temps i a totes les possibilitats que oferix la tecnologia. En este
cas, gràcies als codis QR, el client podrà saber quines ofertes,
productes, etc. té cada comerç des del seu telèfon mòbil. Són
campanyes en pro del comerç local i perquè els comerciants
s’adapten i es formen en estes noves ofertes”.
Per
mitjà d’esta actuació es pretén:
1.-
Promocionar els productes i servicis del comerç local d’Alzira, a
través de la interactuació amb els usuaris de smartphones,
utilitzant codis QR.
2.-
Incorporar les noves tecnologies de la informació i de la
comunicació al comerç local, com a ferramenta de màrqueting i
publicitat”.
3.-
Formar en maneig de ferramentes 2.0, a través de cursos per a
elaborar els seus propis codis QR que es desenvoluparien en IDEA,
compatibles amb el seu horari comercial. Esta formació es
realitzaria dins del que serà un Pla de formació comercial en
ferramentes 2.0.
4.-
Difondre l’ús de la galeria comercial d’Alzira entre els
comerços locals en www.portaldelcomerciante.com.
Els
comerços interessats es poden inscriure, de forma gratuïta, a
partir de hui, dijous 12 de juliol de 2012. Ha de realitzar-se en les
dependències d’IDEA i l’Agència per al foment de la innovació
comercial Xarxa AFIC, Carrer Ronda´d’Algemesí, 4, També a través
del teléono 96 245 51 01. El full d’inscripció està disponible
en: www.idea-alzira.com, www.portaldelcomerciante.com/alzira.
Esta
actuació tindrà una àmplia duració, podent incorporar-se nous
comerços i anar ampliant el nombre d’aparadors per a fer cada
vegada més visible este recurs.
INFORMACIÓ
BÀSICA SOBRE ELS CODIS QR
DEFINICIÓ
CODI QR
Un
codi QR (quick respon-se barcode, «codi de barres de resposta
ràpida») és un sistema per a emmagatzemar informació en una
matriu de punts o un codi de barres bidimensional creat per la
companyia japonesa Dens Wave, subsidiària de Toyota, en 1994. Es
caracteritza pels tres quadrats que es troben en els cantons i que
permeten detectar la posició del codi al lector. La sigla «QR» es
deriva de la frase anglesa Quick Respon-se (Resposta Ràpida en
espanyol), perquè els creadors «Euge Damm i Joaco Reptes» aspiren
que el codi permeta que el seu contingut es llija a alta velocitat.
Els codis QR són molt comuns al Japó i de fet són el codi
bidimensional més popular en eixe país.
CARACTERÍSTIQUES
GENERALS
Els
tres quadrats dels cantons permeten detectar el lector la posició
del codi QR.
Encara
que inicialment es va usar per a registrar reposats en l’àrea de
la fabricació de vehicles, hui els codis QR s’usen per a
administració d’inventaris en una gran varietat d’indústries.
Recentment, la inclusió de programari que llig codis QR en telèfons
mòbils japonesos, ha permés nous usos orientats al consumidor, que
es manifesten en comoditats com el deixar d’introduir dades de
forma manual en els telèfons. Les direccions i els URLs s’estan
tornant cada vegada més comuns en revistes i anuncis japonesos.
L’agregat de codis QR en targetes de presentació també s’està
fent comú, simplificant en gran manera la tasca d’introduir
detalls individuals d’un nou client en l’agenda d’un telèfon
mòbil.
Els
codis QR també poden llegir-se des de PC, smartphone o tablet per
mitjà de dispositius de captura d’imatge, com pot ser un escàner
o la càmera de fotos, programes que lligen les dades QR i una
connexió a Internet per a les direccions web. L’estàndard japonés
per a codis QR ( JISX 0510 ) va ser publicat al gener de 1998 i el
seu corresponent estàndard internacional ISO ( ISOIEC18004/) va ser
aprovat al juny de 2000.
Un
detall molt important sobre el codi QR és que el seu codi és obert
i que els seus drets de patent (propietat de Dens Wave) no s’ha
exercit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada