dijous, 12 de juliol del 2012

L’AJUNTAMENT D’ALZIRA POSA EN MARXA LA CAMPANYA “COMERÇ D’ALZIRA QR...DESCOBRIX-HO”


La regidoria de Promoció Econòmica, Ocupació i Comerç de l’Ajuntament d’Alzira, des d’IDEA i l’Agència per al foment de la innovació comercial (AFIC), posarà en marxa una campanya de promoció comercial denominada “Comerç d’Alzira QR…descobrix-ho”.
La campanya consistix en la instal·lació de codis QR en l’aparador dels comerços que vullguen participar. El client, a través de la lectura d’estos codis, accedirà a la informació que cada comerç crega oportú (productes, promocions, descomptes, serveis, etc.).
Amb la finalitat que esta informació estiga permanentment actualitzada, els codis contindran un enllaç en l’espai que cada comerç té disponible (de forma gratuïta) en la galeria comercial del www.portaldelcomerciante.com. D’esta manera, el comerciant únicament haurà d’administrar este espai.
El regidor delegat l’àrea, José Luis Palacios, ha volgut destacar la importància d’este tipus de campanyes: “Cal adaptar-se als nous temps i a totes les possibilitats que oferix la tecnologia. En este cas, gràcies als codis QR, el client podrà saber quines ofertes, productes, etc. té cada comerç des del seu telèfon mòbil. Són campanyes en pro del comerç local i perquè els comerciants s’adapten i es formen en estes noves ofertes”.

Per mitjà d’esta actuació es pretén:
1.- Promocionar els productes i servicis del comerç local d’Alzira, a través de la interactuació amb els usuaris de smartphones, utilitzant codis QR.

2.- Incorporar les noves tecnologies de la informació i de la comunicació al comerç local, com a ferramenta de màrqueting i publicitat”.

3.- Formar en maneig de ferramentes 2.0, a través de cursos per a elaborar els seus propis codis QR que es desenvoluparien en IDEA, compatibles amb el seu horari comercial. Esta formació es realitzaria dins del que serà un Pla de formació comercial en ferramentes 2.0.
4.- Difondre l’ús de la galeria comercial d’Alzira entre els comerços locals en www.portaldelcomerciante.com.

Els comerços interessats es poden inscriure, de forma gratuïta, a partir de hui, dijous 12 de juliol de 2012. Ha de realitzar-se en les dependències d’IDEA i l’Agència per al foment de la innovació comercial Xarxa AFIC, Carrer Ronda´d’Algemesí, 4, També a través del teléono 96 245 51 01. El full d’inscripció està disponible en: www.idea-alzira.com, www.portaldelcomerciante.com/alzira.

Esta actuació tindrà una àmplia duració, podent incorporar-se nous comerços i anar ampliant el nombre d’aparadors per a fer cada vegada més visible este recurs.

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE ELS CODIS QR

DEFINICIÓ CODI QR
Un codi QR (quick respon-se barcode, «codi de barres de resposta ràpida») és un sistema per a emmagatzemar informació en una matriu de punts o un codi de barres bidimensional creat per la companyia japonesa Dens Wave, subsidiària de Toyota, en 1994. Es caracteritza pels tres quadrats que es troben en els cantons i que permeten detectar la posició del codi al lector. La sigla «QR» es deriva de la frase anglesa Quick Respon-se (Resposta Ràpida en espanyol), perquè els creadors «Euge Damm i Joaco Reptes» aspiren que el codi permeta que el seu contingut es llija a alta velocitat. Els codis QR són molt comuns al Japó i de fet són el codi bidimensional més popular en eixe país.

CARACTERÍSTIQUES GENERALS
Els tres quadrats dels cantons permeten detectar el lector la posició del codi QR.
Encara que inicialment es va usar per a registrar reposats en l’àrea de la fabricació de vehicles, hui els codis QR s’usen per a administració d’inventaris en una gran varietat d’indústries. Recentment, la inclusió de programari que llig codis QR en telèfons mòbils japonesos, ha permés nous usos orientats al consumidor, que es manifesten en comoditats com el deixar d’introduir dades de forma manual en els telèfons. Les direccions i els URLs s’estan tornant cada vegada més comuns en revistes i anuncis japonesos. L’agregat de codis QR en targetes de presentació també s’està fent comú, simplificant en gran manera la tasca d’introduir detalls individuals d’un nou client en l’agenda d’un telèfon mòbil.
Els codis QR també poden llegir-se des de PC, smartphone o tablet per mitjà de dispositius de captura d’imatge, com pot ser un escàner o la càmera de fotos, programes que lligen les dades QR i una connexió a Internet per a les direccions web. L’estàndard japonés per a codis QR ( JISX 0510 ) va ser publicat al gener de 1998 i el seu corresponent estàndard internacional ISO ( ISOIEC18004/) va ser aprovat al juny de 2000.
Un detall molt important sobre el codi QR és que el seu codi és obert i que els seus drets de patent (propietat de Dens Wave) no s’ha exercit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada