La
moció, aprovada per Compromís per l'Alcúdia i PSPV, demana la
dimissió de Cotino i Camps
El
3 de juliol de 2006, es va produir a la ciutat de València el pitjor
accident de Metro que mai s’ha produït a l’Estat Espanyol. El
descarrilament d’una de les unitats del tren va provocar la mort de
43 persones i 47 van resultar ferides a l’arribada de l’estació
de Jesús.
Aquest accident es va produir en la
línia 1 de Metrovalencia, línia que travessa la comarca de la
Ribera i la població de l'Alcúdia, pel que aquesta població té
una especial sensibilitat amb l'accident que tingué lloc fa 7 anys.
Amb
aquest motiu el passat plenari de l'Ajuntament aprovà, amb el vot en
contra del PP, una moció conjunta dels grups Compromís per
l'Alcúdia i Socialista, en la que es demana la reobertura de la
Comissió d’Investigació Parlamentària amb garanties per a que el
seu treball d’investigació es desenvolupe sense vetos, sense
presses i amb la presència de tècnics i especialistes independents.
Paco
Sanz, portaveu de Compromís per l'Alcúdia, va denunciar el
tancament en fals de la comissió d'investigació parlamentària, amb
la seua manipulació de la mateixa per l'alliçonament previ als
compareixents. "Ni investigació, ni procés judicial, ni
veritat. Els familiars de les víctimes no han tingut res d’això.
Per contra, han vist com una de les pitjors tragèdies dels últims
anys conegudes en el territori valencià, cau en l’oblit i provoca
així un doble dolor."
Per
al regidor de Compromís l’aparició de noves informacions sobre
les causes que van provocar l’accident del Metro de València, fan
necessària, per respecte a les víctimes, a la veritat i a la moral,
que es torne a crear la Comissió Parlamentària d’Investigació
que anys enrere es va tancar en fals i que curiosament, ha estat la
més breu en la història del Parlament Valencià.
També
es demana en la moció aprovada que el Govern Valencià investigue i
faça pública la seua valoració sobre: l'informe que va encarregar
la ex-directora gerent de FGV, Marisa Gracia, a l’empresa
HM&SANCHIS, per a que preparara les preguntes que els membres del
Grup Parlamentari Popular hauria de fer en la Comissió
Parlamentària, i les respostes que els tècnics i directius de FGV
haurien de donar; l'ocultació per part de FGV de l'informe tècnic
de 2005 del Director de Explotació, Vicente Contreras en que es
conclou que el model de trens implicats en l’accident, estaven
obsolets i al final de la seua vida útil; i els informes sobre
descarrilaments previs i accidents que la unitat accidentada va
tindre prèviament a l'accident.
Finalment la moció demana la dimissió
del President de les Corts Sr. Juan Cotino per les accions
inadequades realitzades amb les famílies afectades, així com en els
mitjans de comunicació públics, després l’accident de metro de
la línea 1 de Valencia de 3 de juliol de 2006; així la dimissió
del diputat i expresident Francisco Camps per ser el màxim
responsable polític d’un accident previsible i evitable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada