dimecres, 10 d’abril de 2013

SUECA PRESENTA LA PRIMERA EDICIÓ DEL CONCURS “MOU-TE I CANTA”


La inciativa, organitzada pel Consell de la Joventut amb la col·laboració de l’Ajuntament, té com a objectiu promoure el talent artístic dels joves del municipi


El Consell de la Joventut de Sueca, amb el patrocini de les regidories de Joventut i Festes de l’Ajuntament de Sueca, ha organitzat la primera edició del concurs “Meneja't i canta”. La finalitat d’aquesta iniciativa consistix a “incentivar i promoure el talent per a cantar, ballar i altres dots artístics, dels adolescents i joves de Sueca, així com propiciar la seua participació activa”, ha afirmat la presidenta del Consell de la Joventut de Sueca, Pilar Colechá. “Després de comptar en Sueca, des de l’any passat, amb un programa d’oci per a adolescents com són 'Els Dissabtes d'Oci', que ha funcionat molt bé en una franja d’edat determinada, vam pensar des del departament de Joventut organitzar un altre tipus d’activitats que poguera atraure i motivar una altra franja de la població jove. Aleshores, el Consell de la Joventut va tindre la gran idea d’organitzar este concurs per a promocionar els joves artistes de Sueca en disciplines com ara el cant, el ball, la interpretació, etc.”, ha explicat la regidora de Joventut, Raquel Tamarit.
En la primera edició de “Meneja't i canta” podrà participar tota aquella persona interessada, resident en Sueca, amb una edat compresa entre els 14 i els 30 anys. La participació podrà ser a títol individual o col·lectiu, i en qualsevol de les tres modalitats del programa: cant, ball o modalitat lliure amb dots artístics. En el cas de participació col·lectiva, s’admetran grups de fora de Sueca sempre que, almenys un dels components, siga resident en el municipi.
Les sol·licituds per a participar es podran presentar a partir de hui, 10 d’abril, i fins al 2 de maig, en el Centre d’Informació Juvenil (CIJ), ubicat en el Pavelló Cobert, de dilluns a divendres, de 17 a 20 hores. Una vegada finalitzat el període d’inscripcions, els concursants hauran de superar un càsting per al que hauran de preparar-se dos interpretacions en la modalitat del concurs triada. “Després del càsting, que es realitzarà el 3 de maig, els joves artistes seleccionats actuaran en les dos gales finals, que tindran lloc els dies 25 de maig i 22 de juny. Per a perfeccionar el nivell de les gales, els participants acudiran a dos sessions d’Acadèmia Preparatòria, prèvies a les dos gales finals, els dies 17 de maig i 14 de juny, en les quals se’ls formarà amb personal tècnic i professional qualificat”, assenyala Colechá.

La puntuació atorgada pel jurat, compost per professionals qualificats, serà el resultat de l’obtinguda en la primera gala (40% de total), l’obtinguda en la segona gala (40% de total), i 'obtinguda per votació popular (20% de total). Els tres premis que es concediran estan dotats amb 200, 300 i 500 euros, canviables per vals per a realitzar compres en els comerços associats a Arrima’t, “d’esta manera, contribuïm a potenciar també les compres en el comerç local de Sueca”, afirma Tamarit.
El guanyador del primer premi, a més dels 500 euros, tindrà la possibilitat d’actuar en les festes del municipi en el mes de setembre. “Després de parlar-ho amb Raquel, la regidora de Joventut, vam pensar que seria una motivació afegida que el finalista, com a part del premi, actuara en algun dels espectacles programats en les Festes Majors, encara per determinar. D’esta manera, impliquem un poc més els veïns de Sueca perquè se senten una part important de les nostres festes, com ja ho són en la Nit Suecana, en les cavalcades i en els diferents concursos i esdeveniments programats”, ha assenyalat el regidor de Festes, Dimas Vázquez. “Vull agrair, en nom del departament de Joventut i del Consell de la Joventut, la implicació i col·laboració del regidor de Festes perquè el guanyador de la primera edició puga participar en les festes del municipi”, assenyala Tamarit.

Les bases del concurs es podran consultar en la pàgina web: www.cjsueca.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada