dimecres, 21 de març del 2012

L´AJUNTAMENT DE SUECA POSA EN MARXA L´ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA


Amb la frase “Connectem amb el poble”, la Regidoria de Noves Tecnologies procedirà en breu a la difusió d’una iniciativa consistent en la posada en marxa de l’Administració Electrònica a l’Ajuntament de Sueca. Aquesta actuació forma part del Projecte de Modernització Municipal que es desenvoluparà en dos fases:

1. FASE I: Subvencionada pel “Pla Avanza” (Ministeri d’Indústria) en un 73% dels 89.221 euros, per la qual cosa a l’Ajuntament de Sueca li suposarà un cost de 24.089 euros.
2. FASE II: Subvencionada pel “Pla E” (Fons Estatal per a l’Ocupació) al 100% dels 90.000 euros, per la qual cosa a l’Ajuntament de Sueca li suposarà un cost de 0 euros.

El total del Projecte ascendix a 179.221 euros, dels quals a l’Ajuntament de Sueca només li suposarà una inversió de 24.089 euros, i la resta 155.132 euros es finançarà amb subvencions aconseguides de l’anterior Govern central, sol·licitades dins del termini i de forma escaient des de l' Ajuntament.
Una vegada aconseguides les subvencions, el Departament d’Informàtica de l’Ajuntament i el regidor de Noves Tecnologies, amb la col·laboració dels diferents departaments, especialment del DIAC (Departament d’Informació i Atenció al Ciutadà), es van posar en marxa per a treballar en els diferents apartats del Projecte, com són:
Inversions en aparells i equipaments físics i lògics.
Simplificació, normalització i automatització dels processos administratius.
Integració i interoperabilitat.
Pla de formació.
Subcontractacions (empresa “Tecsidel”).
Promoció i Difusió.
Amb este nou projecte, l’Ajuntament de Sueca ha implantat un sistema informàtic que dóna als ciutadans l’oportunitat de relacionar-se amb les Administracions Públiques, a través de mitjans electrònics, utilitzant una ferramenta tan potent com és internet, gràcies a la qual el ciutadà podrà realitzar gestions amb l’Ajuntament des de sa casa, i realitzar el seguiment de les gestions durant els 365 dies de l’any, les 24 hores del dia”, ha manifestat el regidor de Noves Tecnologies, Dimas Vázquez.

El sistema està compost de dues parts:

1. LA CARPETA CIUTADANA: en la qual el ciutadà s’identificarà utilitzant un Certificat Electrònic, i proporcionarà els serveis següents:
Catàleg de Serveis a disposició del ciutadà. Documentació a aportar i tipus d’expedients que pot iniciar.
Accés als expedients electrònics que l’Ajuntament està tramitant i en els quals el ciutadà és part interessada (Accés documentació pública de l’expedient, possibilitat d’aportar nova documentació, vore l’estat del procés).
Accés a les dades d’empadronament. Emissió automàtica de volants d’empadronament.
Accés a dades fiscals del ciutadà (gestió de domiciliacions bancàries, visualització de rebuts, impressió de cartes de pagament).
Presentació via telemàtica de factures electròniques.
Presentació telemàtica d’instàncies (el ciutadà visualitzarà els registres en què està implicat).
Possibilitat d’ús del sistema de notificacions telemàtiques de la Generalitat Valenciana.
Si el ciutadà disposa d’una còpia en paper d’un document firmat electrònicament, podrà accedir a l’original utilitzant el codi imprés.

2. SEGUIMENT D’EXPEDIENTS: és una ferramenta interna, a disposició dels treballadors de l’Ajuntament, que gestiona electrònicament els expedients. Açò permetrà acostar-se al model d’oficina sense papers, que no requerix la utilització de documentació física.
Per a poder accedir als serveis electrònics que oferix l’Ajuntament de Sueca, el ciutadà haurà de disposar d’un Certificat Digital (com per exemple els proporcionats en l’ACCV – DIAC), o el DNI electrònic. En la web de l’Ajuntament www.sueca.es, apareix un enllaç operatiu que indica la “Carpeta Ciudadana-Oficina virtual”.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada