dijous, 7 de febrer del 2013

L’AJUNTAMENT D’ALGEMESÍ REDUÏX LES TAXES D’OCUPACIÓ DE VIA PUBLICA PER A IMPULSAR EL SECTOR HOSTALER I DE RESTAURACIÓ


La reducció en alguns casos aconseguix fins al 76,56% de rebaixa sobre el preu establit


L’Ajuntament d’Algemesí, a través de la regidoria de Patrimoni, ha aprovat reduir les taxes d’ocupació de via pública que afecten especialment el sector de l’hostaleria i restauració. La reducció ha aplicar en alguns casos aconseguix fins al 76,56% de rebaixa sobre el preu establit. “Amb esta reducció sobre les taxes es pretén impulsar el sector hostaler i de restauració, especialment a l’hora de muntar terrasses que ocupen espai públic, però també ajudar a altres col·lectius que per la seua idiosincràsia requerisquen d’ocupació de via pública com els relacionats amb sectors de construcció, llocs de venda, mudances, etc” explica la regidor de Patrimoni, M. Ángeles García.
Així doncs, les noves taxes a aplicar a partir del pròxim mes d’abril, seran per al període que comprén de febrer a maig, s’abonarà 2,81 euros/m2/al mes; un 64% de reducció sobre la taxa establida anteriorment. Per al període de juny a setembre, la nova taxa serà de 3,13 euros/m2/al mes. Per a este període es contempla una rebaixa del 60,94%. Per al període d’octubre a gener la taxa serà de 2,25 euros/m2/al mes, un 71’88 % menys sobre la xifra establida inicialment. Però sens dubte la major reducció ve per als que contracten ocupació de via pública durant tot l’any, ja que a partir d’ara abonaran 1,88 euros/m2/al mes, una taxa que a partir d’ara contempla una rebaixa de fins a un 76,56% respecte al preu marcat fins a la data.
Però a més, des del consistori també s’ha volgut facilitar la tramitació i entrega de documentació als interessats que desitgen sol·licitar ocupació de via pública. A partir d’ara s’agilitza en major grau la gestió administrativa així com l’entrega de documentació requerida per part dels interessats. A més, també s’oferirà la possibilitat de realitzar el pagament fraccionat de les taxes per a una major comoditat.
S’estalvia i s’agilitzen així els tràmits actuals, ja que pràcticament se solen sol·licitar mensualment, la qual cosa ocasiona costosos tràmits tant per a l’Ajuntament com per a l’usuari. D’esta manera, se simplifica la gestió administrativa beneficiant usuari”, explica la regidor de Patrimoni, M. Ángeles García.
Pròximament, esta tramitació també estarà disponible via telemàtica a través de pàgina web institucional la web www.algemesi.es.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada