Una
selecció de més de 30 peces componen la mostra amb obres de Renau,
Equip Crònica, Toledo, Carmen Calvo, Armengol, Adriá Pina, Equip
Límit, Jarr o Vinz Feel Free entre altres
La
Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí va obrir el divendres 27
de juliol la mostra MODA i CRÍTICA SOCIAL que analitza el valor de
la vestimenta i l’element moda en la pintura valenciana de la
segona mitat del segle XX. L’exposició consta d’una selecció de
més de 30 peces procedents de la col·lecció de l’especialista en
moda Josep Lozano, integrada per obres genuïnes d’autors
consagrats que han tractat de manera deliberada la vestimenta en la
configuració del significat de l’obra.
La
mostra, comissariada per Alejandro Villar, proposa un recorregut a
través de l’art figuratiu d’avantguarda que arranca amb Renau i
els seus fotomuntatges i arriba fins l’expressió urbana més
vigent del grafiter Vinz Feel Free, marcant un itinerari que passa
pels mestres de l’Art Pop i del realisme crític valencià. Equip
Crònica, Equip Límit, Carmen Calvo, Jose Antonio Toledo, JARR,
Armengol, Adrià Pina, Artur Heras, Martín M. Caballero o Mavi
Escamilla, són alguns dels autors que formen part d’este
itinerari.
Com
assenyala Josep Lozano, les obres que es presenten són el fruit
d’una trajectòria, d’una vida dedicada a l’art i a la moda en
què “s’han anat incorporant xicotetes obres fins i tot rareses de
grans artistes, valencians majoritàriament, que oferixen en les
seues obres un senyal especial al component social, polític i crític
a partir del mode en què van vestits els personatges. No es tracta
de l’ús de la moda com a anècdota en la pintura sinó de la
intenció crítica que l’artista conscientment o inconscientment ha
imprés en l’obra a partir d’un element vinculat a la moda”.
La
mostra es compon de llenços, serigrafies, litografies i objectes
d’art entre les que destaquem Autoretrat del Gran Capital de Renau,
el Faune de Christo & Jean Claude, El retrat de la família
d’Henry Fonda de Juan Antonio Toledo, Cançó de moda de JARR o
l’On hi havia gall ara canta gallina d’Equip Límit.
Com
explica el seu comissari, aquesta exposició elaborada a partir d’una
idea de col·leccionisme allunyada de l’elitisme i d’altres
condicionants del mercat, “obri un camp d’investigació sobre la
incorporació de la indumentària a la iconografia de l’art
contemporani i és el preàmbul de futurs projectes que aprofundixen
en esta fascinant temàtica”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada