dissabte, 28 de juliol del 2012

EL CASINO LIBERAL D’ALGEMESÍ ACULL L’EXPOSICIÓ MODA I CRÍTICA SOCIAL EN LA COL·LECCIÓ DE JOSEP LOZANO


Una selecció de més de 30 peces componen la mostra amb obres de Renau, Equip Crònica, Toledo, Carmen Calvo, Armengol, Adriá Pina, Equip Límit, Jarr o Vinz Feel Free entre altres

La Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí va obrir el divendres 27 de juliol la mostra MODA i CRÍTICA SOCIAL que analitza el valor de la vestimenta i l’element moda en la pintura valenciana de la segona mitat del segle XX. L’exposició consta d’una selecció de més de 30 peces procedents de la col·lecció de l’especialista en moda Josep Lozano, integrada per obres genuïnes d’autors consagrats que han tractat de manera deliberada la vestimenta en la configuració del significat de l’obra.
La mostra, comissariada per Alejandro Villar, proposa un recorregut a través de l’art figuratiu d’avantguarda que arranca amb Renau i els seus fotomuntatges i arriba fins l’expressió urbana més vigent del grafiter Vinz Feel Free, marcant un itinerari que passa pels mestres de l’Art Pop i del realisme crític valencià. Equip Crònica, Equip Límit, Carmen Calvo, Jose Antonio Toledo, JARR, Armengol, Adrià Pina, Artur Heras, Martín M. Caballero o Mavi Escamilla, són alguns dels autors que formen part d’este itinerari.
Com assenyala Josep Lozano, les obres que es presenten són el fruit d’una trajectòria, d’una vida dedicada a l’art i a la moda en què “s’han anat incorporant xicotetes obres fins i tot rareses de grans artistes, valencians majoritàriament, que oferixen en les seues obres un senyal especial al component social, polític i crític a partir del mode en què van vestits els personatges. No es tracta de l’ús de la moda com a anècdota en la pintura sinó de la intenció crítica que l’artista conscientment o inconscientment ha imprés en l’obra a partir d’un element vinculat a la moda”.
La mostra es compon de llenços, serigrafies, litografies i objectes d’art entre les que destaquem Autoretrat del Gran Capital de Renau, el Faune de Christo & Jean Claude, El retrat de la família d’Henry Fonda de Juan Antonio Toledo, Cançó de moda de JARR o l’On hi havia gall ara canta gallina d’Equip Límit.
Com explica el seu comissari, aquesta exposició elaborada a partir d’una idea de col·leccionisme allunyada de l’elitisme i d’altres condicionants del mercat, “obri un camp d’investigació sobre la incorporació de la indumentària a la iconografia de l’art contemporani i és el preàmbul de futurs projectes que aprofundixen en esta fascinant temàtica”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada