dijous, 10 de maig del 2012

ALZIRA INICIA ELS TRÀMITS PER A CREAR UNA OFICINA D’INFORMACIÓ HIPOTECÀRIA


És un suport dirigit a les persones o famílies amb dificultats a l’hora de fer front al pagament de préstecs hipotecaris i es troben en risc de perdre el seu domicili habitual

L’Ajuntament d’Alzira i l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alzira han iniciat els tràmits per a la creació d’una Oficina d’Informació, Assessorament i Intermediació en matèria d’execucions hipotecàries ( OFIMEH).
La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alzira, celebrada la passada setmana, es va mostrar a favor de la petició de recolçament legal realitzada per l’Ajuntament d’Alzira, el qual es va posar en contacte amb el Degà, per a sol·licitar aquest servei i obtindre, així, el recolzament dels advocats per a la formació i posterior gestió d’aquesta Oficina.
El següent pas, després de la reunió mantinguda ahir entre el regidor d’Urbanisme, Enrique Montalvá i el Degà, Antonio Llácer, serà organitzar una reunió amb els responsables de bancs i caixes d’estalvi per a transmetre’ls la idea i veure que compta amb el seu suport.
Aquesta iniciativa apareix a causa de l’actual situació econòmica en què es comencen a generalitzar els desnonaments. Amb açò, l’Ajuntament d’Alzira vol garantir els drets dels seus ciutadans més necessitats vetlant perquè es respecten els seus drets i mediant per a buscar qualsevol solució a la pèrdua de la seua vivenda habitual.
Aquesta oficina, que ja s’ha aplicat en altres comunitats autònomes d’Espanya, serà pionera a la Comunitat Valenciana. Cal destacar, que totes les gestions s’estan desenvolupant pel departament d’Urbanisme.
És un suport dirigit a les persones o famílies amb dificultats a l’hora de fer front al pagament de préstecs hipotecaris i es troben en risc de perdre el seu domicili habitual.
La intermediació a realitzar per l'oficina, és un procediment que facilita la comunicació entre la part deutora i l’entitat financera, per a així trobar una solució davant d’una demanda d’execució hipotecària i/o durant el seu  procés. Es facilita, per tant, informació i assessorament des d’una perspectiva legal, al mateix temps que es fa de mitjancer amb l’altra part interessada.
Els objectius de la intermediació són:
Plantejar mesures correctores que permeten mantindre el pagament de les quotes hipotecàries i eviten l’inici dels processos d’execució hipotecària
Negociar mesures alternatives a les dificultats derivades de l’impagament i facilitar el manteniment de la vivenda per part de la persona o nucli familiar.
Evitar els desnonaments, sempre que siga possible, derivats de la falta de pagament dels crèdits hipotecaris
Exigir a les entitats creditícies, que es van adherir de forma voluntària, el compliment del Codi de Bones Pràctiques per a la reestructuració viable dels deutes amb garantia hipotecària sobre la vivenda habitual, d’acord amb la resolució de 10 d’abril de 2012 de la Secretaria d’Estat d’Economia, com també , demanar la col·laboració de la resta de bancs i caixes no adherits del municipi.
Poden accedir als serveis d’aquesta oficina aquelles persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Alzira, propietàries d’una vivenda que siga l’habitual, que puguen veure’s afectades per situacions de risc residencial i que puguen derivar en execucions hipotecàries, o bé, aquelles que es troben ja immerses en procediments d’execució hipotecària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada