divendres, 2 de novembre del 2012

LA POLICIA D'ALMUSSAFES ÉS PIONERA A LA RIBERA EN EL DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA COORDCOM G5 I TELÈFON 112




La Direcció de la Policia Local assegura una millora en la gestió d'incidents i una resposta més ràpida dels serveis d'emergències

La plataforma assegura la guarda i custòdia de tota la informació registrada durant un període de dos anys.


Almussafes s'ha convertit en el primer poble de tota la comarca de la Ribera i en el seté municipi de la Comunitat Valenciana a ampliar la plataforma tecnològica Coordcom G5 per a la gestió d'emergències del 112, amb la incorporació de la gestió de ràdio digital i recursos propis integrats, amb l'objectiu d'optimitzar els serveis d'emergències amb una millor coordinació i eficàcia, assegurar-se una interactuació efectiva amb la persona que comunica l'incident al telèfon d'Emergències 112 i gestionar els recursos propis.
El sistema, sufragat i instal·lat des de la Conselleria de Governació de la Generalitat, és capaç de servir com a sala de comunicacions integral, ja que gestiona des dels seus terminals la recepció de telefonades, les comunicacions de ràdio de tots els serveis d'emergència (Policia Local i Nacional, Bombers, i coordinació d'emergència, Sanitat, Guàrdia Civil, Sanitat…) i la gestió de les distintes unitats davant d'una situació d'emergència o intervenció.
En concret, sobre un dels tres monitors instal·lats en les dependències policials d'Almussafes es visualitza la cartografia del municipi - tant del nucli urbà, com dels polígons i terme industrial - en què es reflectix la situació de la persona que requerix del servei, la localització i distribució de les unitats operatives i la disponibilitat dels recursos, al mateix temps que permet conéixer en temps real la seua localització i la càrrega de treball que cada una d'elles es trobe suportant.
Comptem ja amb l'última tecnologia en matèria de Seguretat i Emergències, un centre de transmissions que serà atés per agents del nostre Departament Policial que han rebut la corresponent formació per part dels tècnics de la Generalitat, un fet que sens dubte repercutirà molt positivament en el camp de la nostra seguretat ciutadana”, explica el regidor delegat, Carles Grancha.
El sistema va requerint dades a mesura que es va gestionant l'incident i, una vegada conclòs, genera un informe sense necessitat que els agents o unitats intervinents hagen de realitzar-ho amb posterioritat, per la qual cosa agilitza tot el procés.
Amb la nova aplicació d'aquest potent sistema de gestió integral d'emergències, la Direcció Policial d'Almussafes complix els preceptes establits en l'article 52 de la Llei 13/2010, de 23 de novembre de Protecció Civil i Gestió d'Emergències, que establix com a telèfon únic d'emergències el 112, i indica que els serveis essencials atendran amb rapidesa, eficàcia i eficiència les sol·licituds d'activació que es realitzen.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada