El
pressupost de licitació dels treballs és de 1.075.760 euros i el
termini del contracte de vint-i-quatre mesos.
En
el tram des de Cullera fins a Gandia està previst aprofitar el
corredor existent duplicant la via única.
El
Ministeri de Foment ha licitat el contracte de servicis per a la
redacció de l’estudi informatiu de la línia ferroviària
València-Alacant, el denominat Tren de la Costa, i de l’estudi de
viabilitat de la connexió ferroviària de la localitat alacantina de
Torrevieja a la xarxa existent.
L’objecte del treball és la
definició de la millor solució per a una nova connexió ferroviària
entre València i Alacant a través del corredor costaner. En el tram
des de Cullera fins a Gandia, d’uns veintiseís quilòmetres de
longitud, està previst aprofitar el corredor existent duplicant la
via única. Entre Gandia i Alacant, separades per un poc més de 110
quilòmetres, es crearà una infraestructura independent, per al que
es plantejaran les alternatives viables i es realitzarà una anàlisi
comparativa de les mateixes, tenint en compte factors mediambientals,
econòmics i funcionals per a seleccionar l’alternativa òptima per
al seu desenvolupament.
L’estudi també analitzarà i
determinarà aquelles estacions que siguen necessàries per a donar
servici a les principals localitats per les quals discórrega el Tren
de la Costa, així com la millor ubicació per a les mateixes.
Es
realitzarà una anàlisi funcional del corredor resultant, analitzant
la integració dels nous tràfics esperats en la xarxa de rodalia de
València. Per a això, l’estudi informatiu partirà dels resultats
dels estudis previs de demanda i previsió de tràfics que està
desenvolupant la Generalitat Valenciana en compliment del protocol
firmat l’11 d’octubre de 2011 entre el Ministeri de Foment, la
Generalitat Valenciana, Adif, Renfe i l’Ens Gestor de la Xarxa de
Transport i Ports de la Generalitat (GTP) per al desenvolupament
conjunt de les actuacions del Tren de la Costa València-Alacant.
El
contracte inclou a més l’estudi de viabilitat d’una connexió
ferroviària del nucli urbà de la localitat alacantina de Torrevieja
amb la Xarxa Ferroviària d’Interés General. S’analitzaran les
alternatives possibles i es desenvoluparà una anàlisi comparativa
per a determinar l’opció òptima, i es desenvoluparà el
corresponent estudi de demanda i de rendibilitat de manera que
finalment es concloga si l’actuació és viable des del punt de
vista tècnic i de rendibilitat social de la inversió.
Actualment,
entre València i Gandia hi ha una infraestructura ferroviària sobre
la qual es presten els servicis de la línia C-1 de rodalia de
València. Es tracta d’una doble via electrificada en el seu primer
tram, fins a Cullera, on naix el ramal de via única electrificada
fins a Gandia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada