divendres, 21 de desembre de 2012

L’OMIC DE LA MANCOMUNITAT DE LA RIBERA ALTA REGISTRA 209 CONSULTES I 47 RECLAMACIONS DE CONSUMIDORS EN 7 MESOS


Companyies telefòniques, elèctriques i bancs i caixes d’estalvis són les que presenten més queixes dels clients


 L’OMIC ha registrat en estos set mesos 209 consultes i 47 reclamacions dels consumidors en els 16 municipis als quals dóna servei: Alginet, Antella, Beneixida, Benifaió, Càrcer, Catadau, Guadassuar, Llombai, Massalavés, Montserrat, Rafelguaraf, Sant Joanet, Senyera, Sumacàrcer, Tous i Castelló de la Ribera.
D’estes 209 consultes, 79 (40%) estan relacionades amb el sector de la telefonia i internet, 40 (17,62%) amb les companyies elèctriques i 24 (10,34%) amb bancs i caixes d’estalvis.
Pel que fa a les 47 reclamacions que ha realitzat l’OMIC, 18 (38%) tenien com a objecte les companyies telefòniques i internet, 8 (17%) empreses particulars, 4 (8,5%) bancs i caixes d’estalvis i 3 (6,4%) companyies d’aigua potable.
Els motius de les reclamacions han sigut, principalment, la falta d’informació en les condicions del servei (47%), el cobrament indegut de quantitats (21%) i les irregularitats i problemes en la prestació del servici (12,8%).
D’altra banda, cal destacar el fet de que l'OMIC ha canalitzat la major part de les consultes i reclamacions relacionades amb productes bancaris tòxics (participacions preferents) a altres associacions especialitzades, com ADICAE.
Segons el president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Cristóbal García, el servei de l’OMIC té una gran demanda entre els ajuntaments perquè, a banda de ser gratuït, dóna un servei molt útil i pròxim, ja que s’encarrega d’atendre i mediar en els problemes dels consumidors amb les empreses, així com d’emprendre campanyes d’informació a la ciutadania.
L’OMIC de la Mancomunitat de la Ribera Alta és un servei gratuït d’informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets, que rep queixes, denúncies, reclamacions i iniciatives i les tramita davant de les instàncies competents.
El personal de l’OMIC especialitzat en temes legals es desplaça periòdicament a estes localitats per a atendre el públic. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor també pot dur a terme, en coordinació amb la Generalitat Valenciana, inspeccions i controls sobre els productes, Béns i servicis del mercat que puguen suposar un risc o abús per als usuaris. En definitiva, es tracta d’un servici bàsic d’orientació i protecció del consumidor enfront de situacions d’indefensió o abús.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada