Companyies
telefòniques, elèctriques i bancs i caixes d’estalvis són les
que presenten més queixes dels clients
L’OMIC ha registrat en estos set
mesos 209 consultes i 47 reclamacions dels consumidors en els 16
municipis als quals dóna servei: Alginet, Antella, Beneixida,
Benifaió, Càrcer, Catadau, Guadassuar, Llombai, Massalavés,
Montserrat, Rafelguaraf, Sant Joanet, Senyera, Sumacàrcer, Tous i Castelló de la Ribera.
D’estes 209 consultes, 79 (40%)
estan relacionades amb el sector de la telefonia i internet, 40
(17,62%) amb les companyies elèctriques i 24 (10,34%) amb bancs i
caixes d’estalvis.
Pel
que fa a les 47 reclamacions que ha realitzat l’OMIC, 18 (38%)
tenien com a objecte les companyies telefòniques i internet, 8 (17%)
empreses particulars, 4 (8,5%) bancs i caixes d’estalvis i 3 (6,4%)
companyies d’aigua potable.
Els
motius de les reclamacions han sigut, principalment, la falta
d’informació en les condicions del servei (47%), el cobrament
indegut de quantitats (21%) i les irregularitats i problemes en la
prestació del servici (12,8%).
D’altra banda, cal destacar el fet
de que l'OMIC ha canalitzat la major part de les consultes i
reclamacions relacionades amb productes bancaris tòxics
(participacions preferents) a altres associacions especialitzades,
com ADICAE.
Segons el president de la Mancomunitat
de la Ribera Alta, Cristóbal García, el servei de l’OMIC té una
gran demanda entre els ajuntaments perquè, a banda de ser gratuït,
dóna un servei molt útil i pròxim, ja que s’encarrega d’atendre
i mediar en els problemes dels consumidors amb les empreses, així
com d’emprendre campanyes d’informació a la ciutadania.
L’OMIC de la Mancomunitat de la
Ribera Alta és un servei gratuït d’informació, ajuda i
orientació als consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels
seus drets, que rep queixes, denúncies, reclamacions i iniciatives i
les tramita davant de les instàncies competents.
El
personal de l’OMIC especialitzat en temes legals es desplaça
periòdicament a estes localitats per a atendre el públic. L’Oficina
Municipal d’Informació al Consumidor també pot dur a terme, en
coordinació amb la Generalitat Valenciana, inspeccions i controls
sobre els productes, Béns i servicis del mercat que puguen suposar
un risc o abús per als usuaris. En definitiva, es tracta d’un
servici bàsic d’orientació i protecció del consumidor enfront de
situacions d’indefensió o abús.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada